کد خبر: 5287
1399/12/06 - 15:37


دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان اعلام کرد:

وام ازدواج کسی نمی‌سوزد

حسن دادگر: کسانی که 2 سال از تاریخ عقدشان سپری می‌شود و ثبت‌نام می‌کنند، وام ازدواج نمی‌گیرند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان می‌گوید: زوجینی که 2 سال از تاریخ عقدشان سپری شده اما همچنان در صف انتظارند اگر مشکل بانکی نظیر چک برگشتی و قسط معوق نداشته باشند، می‌توانند با مراجعه به مدیریت بانک‌ها مشکل خود را پیگیری کنند تا در اولویت دریافت وام ازدواج قرار گیرند.

حسن دادگر، دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان با بیان اینکه تا پایان دی‌ماه سال جاری، تعداد متقاضیان وام ازدواج در صف 1542 نفر بوده که میزان مبلغ پرداختی به آن‌ها 77 میلیارد تومان است، اظهار کرد: تا پایان دی‌ماه سال جاری به 9808 نفر به مبلغ 507 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج با کارمزد 4 درصد پرداخت شده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان با بیان اینکه برای هر نفر از متقاضیان وام ازدواج 50 میلیون تومان پرداخت می‌شود، عنوان کرد: به فرزندان جانباز و ایثارگر حائزشرایط  100 میلیون تومان وام ازدواج پرداخت می‌شود. به طور مثال عروسی که فرزند ایثارگر باشد اما داماد فرزند ایثارگر نباشد فقط به خانم وام 100 میلیون اعطا می‌شود و داماد همان 50 میلیون تسهیلات ازدواج را دریافت می‌کند.

دادگر با بیان اینکه «بانک ملی» بیشترین مراجعه‌کننده و پرداختی در حوزه وام ازدواج در استان زنجان را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: بانک ملی اعلام کرده که بودجه برای اعطای وام ازدواج به 3406 نفر را دارد و تا کنون از این میزان به 2590 نفر تسهلات مربوطه را پرداخت و 562 نفر هم در صف دریافت وام قرار دارند.

سهمیه وام ازدواج برای زوجین، حذف‌شدنی نیست

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان با اشاره به نگرانی متقاضیان وام ازدواج بانک‌ها از جمله بانک ملی عنوان کرد: زوجین در انتخاب بانک‌ها برای دریافت وام ازدواج البته به شرطی که عنوان بانک مربوطه فعال باشد، هیچ منعی ندارند.

دادگر در مورد زوجینی که قصد تغییر بانک عامل پرداخت کننده وام ازدواج هستند نیز گفت: به شرطی که عنوان بانک مدنظرشان در سامانه بانک مرکزی روشن است می‌توانند پس از انصراف از ثبت‌نام قبلی، اقدام به ثبت‌نام جدید و انتخاب بانک مدنظر کنند.

اگر 2 سال از عقدتان بگذرد، نمی‌توانید وام ازدواج بگیرید

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان با تاکید بر اینکه زوجین نگران حذف (سوخت) سهمیه‌شان نباشند، اضافه کرد: البته تاکید می‌کنم کسانی که 2 سال از تاریخ عقدشان سپری می‌شود، وام ازدواج به آن‌ها تعلق نخواهد گرفت حتی اگر در سامانه بانک مرکزی برای دریافت وام اسامی خود را ثبت کرده باشند.

دادگر در مورد ارائه راهکار برای حل مشکل زوجینی که بیش از 2 سال از تاریخ عقدشان سپری شده اما موفق به دریافت وام نشده‌اند و همچنان در صف انتظارند به صدای زنجان گفت: اگر زوجین مشکل بانکی نظیر چک برگشتی و قسط معوق نداشته باشند می‌توانند با مراجعه به مدیریت بانک‌ها مشکل خود را پیگیری کنند. زوجین دارای شرایط یاد شده قطعا در اولویت وام ازدواج قرار خواهند گرفت.

مشکل زوجین ساکن شهرها و تعداد محدود بانک

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان به زوجین ساکن شهرهای استان زنجان که دارای بانک‌ها با تعداد محدودی هستند، گفت: پس از ثبت نام در ساکانه بانک مرکزی برای دریافت وام ازدواج، محدودیتی در انتخاب بانک (به شرط فعال بودن عنوان بانک در سامانه) وجود ندارد، زوجین مطمئن باشند که آنها را به نزدیکترین شعبه محل زندگی معرفی می‌کنیم.

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانحسین دادگرهماهنگی بانک های زنجانوام ازدواج
sedayezanjannews.ir/nx5287


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»