رای سومین سال تحصیلی است که آموزش و پرورش تکالیف و پیکهای نوروزی را در مدارس ابتدایی ممنوع و داستان خوانی، داستاننویسی و داستانگویی را جایگزین آن کرده است
پایگاه خبری صدای زنجان-
برای سومین سال تحصیلی است که آموزش و پرورش تکالیف و پیکهای نوروزی را در مدارس
ابتدایی ممنوع و داستان خوانی، داستاننویسی و داستانگویی را جایگزین آن کرده
است.
رضوان حکیمزاده، معاون آموزش
ابتدایی وزارت آموزش و پرورش نیز اخیرا اعلام کرد که امسال پیک نوروزی نداریم و
اگر هر تکلیفی تحت عنوان عیدانه و غیره چاپ و هزینه از خانواده اخذ شود غیرقانونی
است. نوروز امسال نیز طرح داستان و کتابخوانی و... دنبال میشود. ممنوعیت ورود کتب
کمک درسی نیز همچنان برقرار است.
در این خصوص صیاد سلامی، معاون
آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در گفتوگو با پایگاه خبری صدای زنجان با اشاره به اینکه مطابق با سال
گذشته طرح عید و داستان این بار با عنوان عید و هنر و داستان برای دانش آموزان
مدارس در نظر گرفته شده است، گفت: بر همان رویکرد عید و داستان سال گذشته؛ امسال عید
و هنر و داستان در قالب در قالب نقاشی و عکاسی و تهیه کلیپ در حوزه بسته تعاملی
خانواده برای کودکان و دانش آموزان مقاطع ابتدایی در نظر گرفته شده است.
این مسئول با اشاره به اینکه این
بسته فرهنگی در نظر گرفته شده در واقع به عنوان فعالیت فرهنگی در عید در نظر گرفته
شده است و در واقع تکلیف و پیک نوروزی نیست، اظهار کرد: بخشنامه مربوط به این طرح
نیز طی روزهای آینده به مدارس ارسال خواهد شد.
وی ادامه داد: مدارس در پایه
اول و دوم برقرار است و دانشآموزانی که مایل به شرکت در کلاسها باشند میتوانند
به مدارس رجوع داشته باشند و کلاسها به تعداد کم زیر ده نفر تشکیل میشوند. ضمن اینکه
خانوادهها نیز باید در این وضعیت و اوضاع و احوال به لحاظ روح روانی هوای بچهها
را داشته باشند.
سلامی با اشاره به اینکه سال
تحصیلی نیز رویهی مطلوبی دارد و خوب پیش میرود، افزود: بازدیدهایی که به صورت
حداکثری از مناطق میشود نشان دهنده روند خوب و رو به رشد وضعیت آموزشی مدارس است
و باید خاطرنشان کرد که خانوادهها چندان نگران وضعیت تحصیلی فرزندان خود نباشند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل
آموزش و پرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: موضوعی که اکنون کارکرد دانشآموزان بر
اساس بسته تعاملی خواندن، نوشتن و آموختن مهارتهای زندگی مانند جرات ورزی، خوب
گوش دادن و صحبت کردن است که این مهارتها جزو مهارتهایی است که کاربردی هستند و
دانشآموز در روند زندگی خود این مهارتها را به کار خواهند برد و بر اساس اطلاعاتی
که از مدارس در شهر و روستا گرفته میشود آن چیزی که مد نظر آموزش و پرورش در زمینه
این بستههای تعاملی است اتفاق افتاده است و شرایط در این خصوص نیز مطلوب است.
انتهای پیام
خبرنگار: زهره میرعیسیخانی