کد خبر: 741
1397/06/18 - 19:46


گزارش صدای زنجان از انتصاب‌های جدید در شرکت شهرک‌های صنعتی استان و ارتباط آن‌ها با نمایندگان مجلس

سفره فامیلی در شهرک‌های صنعتی

پایگاه خبری صدای زنجان

مهدی سهرابی- 22 روز پس از کنار رفتن پرحاشیه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، برادر یکی از نمایندگان زنجان و طارم در مجلس از معاونت صنایع کوچک به سرپرستی این شرکت منصوب شد و میز او نیز به یکی از نزدیکان نماینده ابهر، خرمدره و سلطانیه رسید.

ظهر بیست‌وهفتم مردادماه گذشته بود که امیر حمیدنیا، مدیرعامل سابق شرکت شهرک‌های صنعتی استان استعفای خود را رسانه‌ای کرد تا به بیش از 2 سال مدیریت پرحرف و حدیث خود بر شهرک‌های صنعتی استان پایان دهد و حالا شاهد حضور نزدیکان دو نماینده استان در پشت میزهای مدیریت شهرک‌های صنعتی باشیم.

البته رفتن حمیدنیا از شهرک‌های صنعتی که بسیاری از آن با عنوان «عزل» یاد می‌کنند هم حاشیه‌های خود را داشت و مانند سلف خود، «ناصر صیدی» بی‌سروصدا از این شرکت نرفت. بنا بر ادعای حمیدنیا، او تیرماه گذشته صندلی مدیریت را تحویل داده بود اما بنا به صلاحدید مدیرعامل سازمان شهرک‌های صنعتی کشور، 2 ماه دیگر به کار خود ادامه داد.

حمیدنیا که اواخر تیرماه سال 95 از شرکت آب منطقه‌ای زنجان به شرکت شهرک‌های صنعتی آمد تا پس از دنیای آب، دنیای صنعت را هم تجربه کند، تنها دلیل حضور 10 ساله خود در استان را خدمت به مردم عنوان کرد و پس از 2 ماه کش‌وقوس بر سر ماندن و رفتن به گفته خودش ترجیح داد پستش را تحویل بدهد.

 همان روزی که حمیدنیا ترجیح داد برود نامه‌ای در فضای مجازی منتشر می‌شد که نشان می‌داد مدیرعامل سابق شرکت شهرکهای صنعتی استان حدود 2 ماه قبل از رفتن خود عزل شده بود و اعلام استعفا دیگر موضوعیت نداشت. در این نامه به تاریخ پنجم تیرماه سال جاری، ناصر فغفوری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با حکم صادق نجفی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با حفظ سمت به سرپرستی شرکت شهرک‌های صنعتی استان منصوب شده بود.

اما چهار روز پس از صدور این نامه، نامه دیگری منتشر شد مبنی بر این‌که حضور 2 ماهه حمیدنیا در شهرک‌های صنعتی استان پس از حکم عزل نیز با درخواست معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت‌خانه و تأیید معاون وزیر بوده به‌طوری که در متن این نامه دستی (تایپ نشده) آمده است:

«احترماً نظر به این‌که آقای ناصر فغفوری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان می‌باشد و سرپرستی ایشان نسبت به شرکت شهرک‌های صنعتی زنجان به‌صورت هم‌زمان مشکل و موجب کاهش راندمان پیشرفت امور شرکت نامبرده می‌شود و نظر به تمایل آقای حمیدنیا به تمدید مأموریت ایشان برای ادامه مدیرعاملی شرکت یاد شده، خواهشمند است موافقت فرمایید حکم سرپرستی آقای فغفوری کان‌لم‌یکن گردد».

این پایان داستان شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان نبود. در کشاکش رفتن یا ماندن حمیدنیا و سرپرست بودن یا نبودن فغفوری، شایعه‌ای در فضای مجازی پیچید که نشان می‌داد پای یکی از نمایندگان استان در تعیین مدیرعامل آینده شهرک‌های صنعتی در میان است و نامه دادن‌ها و پس‌گرفتن‌ها هم چیزی جز خریدن وقت برای گماشتن مهره مورد نظر نماینده در شهرک‌های صنعتی نبوده است. از سویی دیگر با توجه به حضور برادر یکی دیگر از نمایندگان استان در سمت معاونت صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی این شایعه نیز پیچید که برادر نماینده گزینه اصلی برای مدیریت آینده شهرک‌های صنعتی است.

بنا بر یکی از این شایعات که نه از سوی شهرک‌های صنعتی استان تکذیب شد و مورد تأیید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز بود، با اتمام مأموریت مدیرعامل سابق شرکت یعنی حمیدنیا، وی به پشتوانه محمد عزیزی نماینده ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس، از تحویل مدیریت شهرک‌های صنعتی به سرپرست جدید سر باز می‌زند با این هدف که نماینده فرصت لازم را برای انتصاب مدیرعامل مورد نظر خود داشته باشد.

مدیرعامل مورد نظر نماینده ابهر نیز فردی به نام «تشنه‌دل» که مسئولیت سابق هسته گزینش وزارت صنعت، معدن و تجارت استان را داشت، بود که اواخر دوران خدمتش را سپری می‌کرد.

داستان مدیریت جدید شهرک‌های صنعتی استان باز هم به این‌جا ختم نشد و در حالی که نام گزینه‌های دیگری هم برای مدیریت مطرح بود، شایعه دوم به حقیقت پیوست و ایرج احمدی، برادر فریدون احمدی، نماینده زنجان و طارم در مجلس که قبلاً معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان بود به سمت سرپرستی این شرکت منصوب شد.

ایرج احمدی، کارمند رسمی شرکت شهرک‌های صنعتی استان است و از دیگر سوابق وی می‌توان به قائم‌مقام مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی، دبیر هیئت‌مدیره و مدیر تأمین منابع مالی و کارشناس صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان، عضو و دبیر هسته مطالعات بازرگانی استان، کارشناس بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و بازرس اصناف اداره‌کل بازرگانی استان اشاره کرد.

فریدون احمدی زمانی ک هنوز ایرج احمدی به سرپرستی شهرک‌های صنعتی نرسیده بود در گفت‌وگو با صدای زنجان درباره شایعات پیرامون شرکت تصریح کرد که «برادر من قبل از نمایندگی من در شهرک‌های صنعتی حضور داشت و آن‌جا معاون بود. به نظرم بهتر است شخصی از داخل مجموعه به مدیرعاملی منصوب شود و ممکن است این فرد برادر من باشد یا شخص دیگر».

احمدی تأکید کرد که انتصاب حق وزارت‌خانه است و هر کس را که بخواهد منصوب می‌کند و نماینده نمی‌تواند تعیین تکلیف کند چون این امر دخالت در انتصاب محسوب می‌شود. وزیر در مقابل اختیارات می‌تواند جواب‌گو  باشد و اگر اختیار انتصاب را از او بگیرند در مقابل وضعیتی که ممکن است در آینده پیش آید خود را ملزم به پاسخ نمی‌داند».

با وجود تأکید فریدون احمدی بر محق بودن وزیر بر انتصاب، شایعه مدیریت برادرش به حقیقت پیوست و در این میان خبر دیگری نیز منتشر شد که جای تأمل بسیاری داشت و نقش نماینده ابهر در تعیین مدیریت جدید شهرک‌های صنعتی استان را هویدا کرد. این خبر انتصاب یکی از نزدیکان محمد عزیزی به‌عنوان معاون صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی استان در چند روز گذشته بود، شخصی به‌نام «محمدصادق حیدری» که عدم تکذیب خبر انتصاب او از سوی شهرک‌های صنعتی، مهر تأییدی بر حضور او بود.

تماس خبرنگار صدای زنجان با نماینده ابهر برای پاسخ به این سؤال که بنا بر کدام سابقه کاری و تحصیلات، یکی از نزدیکان او به معاونت شهرک‌های صنعتی استان رسیده است بی‌پاسخ ماند و نماینده زنجان و طارم نیز ترجیح داد اظهار نظری در این مورد نداشته باشد.

با توجه به تأکید نماینده زنجان و طارم در مجلس بر این که داشتن اختیار لازمه پاسخ خواستن از مسئولان است باید دید وزیر صنعت، معدن و تجارت یا معاون او حاضر می‌شوند در مقابل شرایطی که شاید در آینده شهرک‌های صنعتی استان به‌وجود آید، پاسخ‌گو باشند؟

 

#شهرک صنعتی زنجان، فریدون احمدی، محمد عزیزی، ایرج احمدی، محمدصادق حیدری

 

اقدام کننده: روزنامه صدای زنجان

sedayezanjannews.ir/nx741


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»