کد خبر: 7628
1400/03/02 - 12:49


گزارش صدای زنجان از آغاز ثبت‌نام دانش‌آموز پایه اول ابتدایی؛

انتظار برای 22 هزار کلاس اولی

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان زنجان: هنوز تصمیم قطعی در زمینه آموزش حضوری دآنش‌آموزان مقطع اول ابتدایی گرفته نشده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- ثبت‌نام دانش‌آموزان اول ابتدایی از دیروز، اول خرداد ماه آغاز شد و تا پایان مرداد ادامه دارد. در سال تحصیلی آتی بر خلاف سال‌های گذشته، امکان ثبت‌نام الکترونیکی برای تمام پایه‌ها فراهم شده است؛ البته برای پایه اولی‌ها به دلیل سنجش سلامت، ثبت‌نام به دو طریق حضوری و غیرحضوری انجام می‌شود.

بر اساس پیش‌بینی معاون وزیر آموزش و پرورش، امسال حدود ۱.۵ میلیون دانش‌آموز کلاس اولی در مدارس کشور ثبت‌نام خواهند کرد. ثبت‌نام اولیه پایه اول ابتدایی از یکم خرداد به صورت حضوری انجام می‌شود. بدیهی است بعد از مراجعه دانش‌آموزان به پایگاه‌های سنجش بدو ورود، ثبت‌نام قطعی خواهد شد.

برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، نیز همه ساله به‌ منظور شناسایی و مداخلات به‌هنگام طلایی اجرا می‌شود. بنابراین در مرحله نخست، با مراجعه والدین نوآموز به مدرسه محل ثبت نام، دریافت نوبت پایگاه سنجش صورت می‌پذیرد. بر اساس نوبت‌گیری انجام شده و به منظور جلوگیری از ازدحام، انتظار می‌رود فقط یکی از والدین همراه با فرزند خود در روز و ساعت تعیین شده به پایگاه‌های سنجش، مراجعه کنند.

در این خصوص صیاد سلامی، معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان زنجان، در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به اینکه اولین نکته‌ای که در زمینه ثبت‌نام دانش‌آموزان مقطع اول ابتدایی مدنظر است؛ این است که دانش‌آموزان به سن قانونی در این زمینه رسیده باشند، اظهار کرد: متولدان نیمه دوم ۹۳ تا نیمه اول ۹۴ و استثنائا اول مهرماه ۹۴ از اول خردادماه می‌توانند برای شرکت در پایه اول ابتدایی در مدارس ثبت کنند.

وی افزود: با توجه به ثبت‌نام غیرحضوری دانش‌آموزان در سامانه pada.medu.ir، ضروری است آموزش و اطلاع‌رسانی از طریق ادارات فناوری اطلاعات و روابط‌عمومی و رسانه‌های استان مورد توجه قرار گیرد تا به دلیل غیرحضوری بودن مدارس و امتحانات دانش‌آموزان ابتدایی و تصور تعطیلی مدارس، تاخیری در این زمینه به وجود نیاید.

محدوده جغرافیایی محل زندگی دانش‌آموز برای مدارس پرتقاضا لحاظ می‌شود

وی ادامه داد: موضوع دیگری که در این زمینه مورد اهمیت است محدوده جغرافیایی برای مدارس پرتقاضا است، و اگر مدرسه پرتقاضا نباشد هر اولیایی از هر نقطه استان مراجعه کند دانش‌آموز ثبت نام می‌شود، منتهی شرایط ثبت نام در مدارس پر تقاضا محدوده جغرافیایی مدرسه است تا مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

سلامی خاطرنشان کرد: در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است که اگر دانش‌آموزی در محدوده جغرافیایی مدرسه‌ای نبود در ثبت‌نام اینترنتی پذیرش را انجام بدهند تا والدین دیگر نیازی به مراجعه به مدارس نداشته باشند و کد و رمز ثبت‌نام به والدین ارسال شود تا خود بر اساس الویت‌هایی که دارند 5 مدرسه مورد نظر خود را در سامانه انتخاب کنند و بر این اساس هر کدام از مدارس که بر اساس کدپستی اولیا و مدرسه سازگاری داشت، پذیرش صورت بگیرد.

تعداد ثبت‌نام کنندگان سال تحصیلی جدید؛ بالغ بر 22 هزار نفر

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان زنجان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۰ هزار و ۱۴۳ دانش‌آموز کلاس‌اولی در مدارس استان ثبت‌نام شدند، اظهار کرد: پیش بینی ما برای تعداد ثبت‌نام کنندگان سال تحصیلی جدید؛ بر اساس آماری که از ثبت احوال وجود دارد، نزدیک به 22هزار نفر است. هر چند این آمار امکان جابه جایی به جهت مهاجرت دانش‌آموزان به خارج از استان دارد، مگر نه بر اساس آمار در سطح استان بالغ بر 22 هزار دانش‌آموز در رده سنی پایه اول دبستان هستند که موعد ثبت نام آنها در مدارس رسیده است.

وی با اشاره به اینکه والدین برای ثبت نام پایه اول در مدارس باید مراجعه حضوری به مدارس داشته باشند؛ منتهی اگر والدین بتوانند در سامانه مورد نظر ثبت نام کنند و مشکلی در این زمینه نداشته باشند نیازی به مراجعه حضوری به مدارس نیست.

ثبت نام اولیه پایه اول ابتدایی تا 31خرداد ماه

این مسئول با بیان اینکه پیش‌بینی بر این است که ثبت نام اولیه پایه اول ابتدایی تا 31خرداد ماه به پایان برسد، گفت: تیر و مرداد ماه نیز؛ برای سنجش پایه اول ابتدایی در نظر گرفته شده است تا به امید خدا با سنجش‌های سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی اختصاص یافته است.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان زنجان اظهار کرد: ثبت نام سایر پایه‌های تحصیلی از طریق مجازی است و نیازی به مراجعه والدین به مدارس حتی در پایه هفتم و دهم نیست و ثبت نام تمام پایه‌های و در سامانه امکان پذیر است و تنها پایه اول ابتدایی برای تحویل مدارک به مدارس و اخذ رمز و کد کاربری نیازمند به مراجعه دارند.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر امتحانات پایان ترم دانش‌آموزان ابتدایی و غیرحضوری و بر اساس عملکرد طول سال و ارزشیابی دانش‌آموزان انجام می‌شود، به همین دلیل از والدین تقاضا داریم نهایت همکاری را با معلمان داشته باشند تا به بهترین شکل از این دوره زمانی عبور کرده و دانش‌آموزان به لحاظ درسی و روحی آسیب نبینند.

تصمیم خاصی برای نحوه برگزاری کلاس‌های دانش‌آموزان مقطع اول ابتدایی گرفته نشده است

وی در زمینه نحوه برگزاری کلاس‌ها برای پایه اول ابتدایی در سال تحصیلی جدید تصریح کرد: در حال حاضر تصمیم خاصی در زمینه نحوه برگزاری کلاس‌های دانش‌آموزان مقطع اول ابتدایی گرفته نشده است، اما با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که وزارتخانه در این زمینه دارد، سال تحصیلی جدید از مهر ماه و به صورت حضوری خواهد بود.

سلامی گفت: در این رابطه باید دید که در زمان مقرر تصمیم‌ وزارتخانه و ستاد ملی مبارزه با کرونا چه خواهد بود چه تصمیمی  در این زمینه خواهد گرفت، اما اکنون مبنی ثبت نام مدارس آموزش به شیوه حضوری است، مگر اینکه وضعیت کرونا بحرانی باشد و ستاد ملی کرونا اجازه برگزاری کلاس‌ها به شکل حضوری را به مدارس ندهد.

انتهای پیام/

خبرنگار: زهره میرعیسی‌خانی

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانکلاس اولی هاثبت نامآموزش و پرورش زنجان
sedayezanjannews.ir/nx7628


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»