کد خبر: 7701
1400/03/25 - 14:29


صدای زنجان از تخلف عده‌ای از فعالان غیرمجاز در بستر فضای مجازی به نام چاقوی زنجان گزارش می‌دهد

بازی با آبروی زنجان

با وجود پرداخت مبلغ از سوی تعدادی از هم‌وطنان به حساب شخصی که خود را چاقوفروش زنجانی معرفی کرده است، چاقوهای مورد سفارش با گذشت دو ماه به دست خریداران نرسیده است!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- در دو روز اخیر تماس‌های متعددی از نقاط مختلف کشور که، دریافت شده است. در تماس‌های متعدد از نقاط مختلف کشور با صدای زنجان تعدادی از هموطنان مدعی شده‌اند که یک صفحه زنجانی در فضای اینستاگرام اقدام به دریافت مبالغ قابل توجهی در قبال ارسال چاقوی زنجان کرده اما پس از گذشت بیش از 2 ماه موفق به دریافت سفارش‌شان نشده‌اند!

یکی از هموطنان ساکن اصفهان به صدای زنجان می‌گوید که از طریق تبلیغات مجازی با این پیج آشنا شده است. با توجه به اینکه آدرس دقیق بعلاوه رضایت مشتریان در صفحه قرار داده شده بود و اعضای پیج بیش از یک هزار نفر بود، گفتم پیچ اینستاگرامی این شخص فیک و تقلبی نیست از این روز فروردین‌ماه سال جاری سفارش 3 چاقو را داده و مبلغ 190 هزار تومان را کارت به کارت کردم، قرار بود 2 الی 4 روزه از طریق پست به دستم برسد اما تا به امروز (خردادماه) خبری از سفارشم نیست!

او می‌گوید: برای اطلاع از سرنوشت سفارشم در دایرکت اینستاگرام با سازنده چاقو صحبت کردم، گفت بارها توقیف شده! یک بار هم به شماره تماسی که در پیج اینستاگرام گذاشته بود تماس گرفتم، گفتند اشتباه است! باز هم با چاقوساز صحبت کردم گفت هفته آینده می‌رسد، باز هم خبری نشد! در دایرکت پیام گذاشتم اما هیچوقت پیامم خوانده نشد، در زیر پست‌ها کامنت گذاشته و خواستار تعیین تکلیف سفارشم شدم اما ادمین پیج که همان شخص سازنده بود در دایرکت فحاشی کرد!

این هموطن اصفهانی می‌گوید از این که فرد سازنده زنجانی است اطلاعی ندارد اما در پیچ اینستاگرامی‌اش به نام صنعتگر زنجانی فعالیت دارد و از تعداد فالورهایش مشخص است که فیک نیست و حتما در پاساژی که آدرسش را در آن قید کرده، فعالیت می‌کند!

او عنوان می‌کند: از حجم پیام‌هایی که زیر پست‌های اینستاگرامی شخص سفارش‌گیرنده چاقو گذاشته می‌شود به نظر می‌رسد که تعداد شاکیان بیش از 100 نفر باشد، البته این کامنت‌ها بلافاصله از سوی صاحب پیج حذف می‌شود. من توانسته‌ام با چندین نفر از این افراد صحبت کنم که از اقصی نقاط کشور سفارش داده‌اند اما با گذشت بیش از 2 ماه هنوز موفق با دریافت سفارش‌شان نشده‌اند. از اتحادیه چاقوسازان زنجان و پلیس می‌خواهیم تا برای حراست از آبرو و هنر زنجان و البته حقوق مردم با چنین خاطیانی برخورد کنند.

شکایت می‌کنم!

یکی از هموطنان ساکن بابل در استان مازندران نیز که ابتدای سال جاری، 365 هزار تومان بابت سفارش چاقو به حساب صاحب پیج کارت‌به‌کارت کرده اما همچنان در انتظار دریافت سفارش است به صدای زنجان می‌گوید: قرار بود 5 روزه چاقوها به دستم برسد اما بعد از گذشت 2 ماه چنین اتفاقی نیفتاده است، 4 روز پیش با رئیس اتحادیه چاقوسازان زنجان صحبت کردم، گفتند پیگیری کرده و نتیجه را اعلام می‌کنند، فعلا خبری از ایشان هم نیست! اگر پولم برنگردد یا سفارشم را دریافت نکنم موضوع را از طریق مجاری قانونی پیگیری می‌کنم. مشخص نیست این شخص با این روش پول چند نفر از هموطنان را گرفته بدون اینکه سفارش‌شان را تحویل دهد! او آزادانه در فضای مجازی فعالیت کرده و پیج‌های زیادی هم برای فروش چاقو ایجاد کرده است!

واحد صنفی مذکور غیرمجاز بوده و برچیده می‌شود!

اما حسینعلی نادری‌شورابی، رئیس اتحادیه چاقوسازان و چاقوفروشان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان در واکنش به این موضوع با تاکید بر اینکه فرد مذکور اصالتا زنجانی نبوده و صرفا ساکن این شهر است، تاکید می‌کند: این فرد به هیچ عنوان صنعت‌گر نیست و از اتحادیه چاقوسازان و چاقوفروشان مجوزی هم ندارد. چاقوسازان زنجان هرگز چنین کارهای ناشایستی را که به ضرر مردم زنجان و هنر اصیل و دارای قدمت این مرز و بوم تمام شود، انجام نمی‌دهند.

نادری‌شورابی با تاکید بر اینکه اتحادیه چاقوسازان و چاقوفروشان زنجان به منظور حفظ آبروی صنعتگران زنجان با شخص خاطی برخورد و نسبت به برچیده شدن واحد غیرمجاز این شخص متخلف اقدام خواهد کرد، در رابطه با نظارت این اتحادیه از فعالیت صنف چاقوساز و رصد دقیق آن‌ها به صدای زنجان می‌گوید: اتحادیه تا به امروز در رصد واحدهای صنفی عملکرد مطلوبی داشته است، این شخص نیز طبق آخرین رصدهای‌مان مغازه نداشته است و تصورمان این است که به تازگی در واحد مذکور فعالیتش را آغاز کرده است.

رئیس اتحادیه چاقوسازان و چاقوفروشان زنجان با بیان اینکه به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم چنین تخلفاتی به اسم زنجان و زنجانی تمام شود، تاکید می‌کند: من به تازگی از این تخلف اطلاع یافتم و با شخص مذکور هم تماس گرفتم و هشدارهای لازم مبنی بر اینکه فعالیتش غیرمجاز بوده است را ارائه کرده و بر لزوم بازگرداندن مبالغ دریافتی هموطنان نیز تاکید کردم.

صدای زنجان برای احقاق حقوق هم‌وطنانی که با این رسانه تماس گرفته‌اند تا کسب نتیجه لازم، از طریق مراجع قانونی پیگیر موضوع خواهد بود و اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانچاقوی زنجاناخاذیاتحادیه چاقو سازان
sedayezanjannews.ir/nx7701


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»