کد خبر: 8097
1400/08/06 - 12:55


تاثیر نوسانات ارز بر فروش چاقوی زنجان؛

فروش چاقوی زنجان 70درصد کم شد

مدیرعامل شرکت تعاونی چاقوسازان زنجان: قیمت مواد اولیه در بازار دائما در نوسان است! قیمت هر کیلو فولاد روزانه 10 هزار تومان افزایش می‌یابد!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مدیرعامل شرکت تعاونی چاقوسازان با اشاره به نوسان شدید در بازار مواد اولیه ساخت چاقو از کاهش 70 درصدی فروش تولیدات صنعتگران زنجانی خبر داد!

گرانی مواد ‌اولیه، صنعتی شدن تولیدات، کاهش قدرت خرید مردم، مشکلات مربوط به ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی مربوط به قانون منع تولید و عرضه چاقو و شیوع دو ساله کروناویروس که تا به امروز نیز ادامه دارد؛ بازار این صنعت اصیل را با مشکل جدی مواجه کرده است.

نوسانات شدید در قیمت مواد اولیه

در حال حاضر قیمت اعلامی از مواد اولیه توسط صنعتگران متفاوت است اما می‌توان گفت هر کیلو فولاد از 3 هزار به بالای 15 هزار تومان، سنگ از 35 هزار به بیش از 250 هزار تومان، سمباده از 20 هزار به حدود 90 تا 100 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

چاقوسازان زنجانی می‌گویند: افزایش 10 برابری و حتی بیشتر قیمت مواد اولیه ساخت چاقو به هیچ عنوان در شرایط کنونی اقتصاد نه برای چاقوساز و نه برای خریداران مقرون به صرفه نیست.

علی یکی از چاقوسازان به صدای زنجان می‌گوید: امسال بدتر از سال‌های گذشته است، وضعیت بازار چاقو اصلا خوب نیست و فروش تقریبا تعطیل است. با توجه به اینکه در نیمه دوم سال قرار داریم و به ماه‌های آخر سال نزدیک می‌شویم هیچ امیدی برای بهبود فضای کسب در بازار چاقو را نداریم!

قیمت هر کیلو فولاد روزانه 10 هزار تومان افزایش می‌یابد!

داود بیگدلی، مدیرعامل شرکت تعاونی چاقوسازان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به افزایش عنوان می‌کند: با افزایش قیمت مواد اولیه و به تبع آن افزایش هزینه تولید چاقو، مسافران و گردشگران به جای خرید 7 عدد چاقو به عنوان سوغات به ندرت یک یا 2 عدد چاقو را به عنوان ارمغان سفر همراه می‌برند. این امر به معنای کاهش تقاضا و نسبت به آن کاهش تولید و درآمد چاقوساز زنجانی است.

بیگدلی چاقو را یکی از کالاهای لوکس و غیرضرور برای خانوارها عنوان می‌کند که در شرایط نابسامان اقتصادی برای بسیاری از مردم خرید آن الزامی و واجب نیست.

این صنعتگر با بیان اینکه نوسانات ارز در نوسانات در بازار مواد اولیه چاقو تاثیرگذار است، اضافه می‌کند: البته افزایش قیمت محصول نهایی که همان چاقوست تحت تاثیر بازی روانی بازار قرار گرفته است.

بیگدلی با بیان اینکه قیمت مواد اولیه در بازار دائما در نوسان است! قیمت هر کیلو فولاد روزانه 10 هزار تومان افزایش می‌یابد!، تصریح می‌کند: در حال حاضر چاقوی 10 هزار تومانی در بازار به قیمت 80 هزار تومان عرضه می‌شود. چاقوی دسته زرد آشپزخانه 4 هزار تومانی به 50 هزار تومان رسیده است! مشتریانی که برای خرید به سمت این چاقو نمی‌رفتند و چاقوهای تزئینی و کاردهای میوه‌خوری و غیره را برای سوغات می‌پسندیدند، با افزایش قیمت‌ها ترجیح می‌دهند چاقوی دسته زرد خریداری کنند! بهترین چاقوهای تولیدی را که قبلا 10 هزار تومان می‌فروختیم الان به 80 تا 100 هزار تومان رسیده است!

بیگدلی با اشاره به کاهش 70 درصدی فروش محصولات چاقوسازان زنجانی در ایام کرونا (2 سال) از خسارت 700 میلیون تومانی شرکت تعاونی چاقوسازان زنجان خبر می‌دهد!

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانچاقوی زنجان
sedayezanjannews.ir/nx8097


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»