کد خبر: 9308
1401/09/05 - 9:6


صدای زنجان موضوع قطعی سیستم گرمایشی برخی مدارس را بررسی می‌کند؛

روزهای سرد مدرسه

والدین: دانش‌آموزان و معلمین در کلاس‌های سرد به آموزش ادامه می‌دهند/ چرا مسئولین در تابستان به دنبال برطرف کردن مشکلات زیرساختی مدارس نیستند؟/ مدیر ناحیه 2 آموزش‌وپرورش استان زنجان : مشکلات در این زمینه بلافاصله حل شد/ معاون اجرایی اداره کل نوسازی مدارس: مشکلات موجود در این زمینه سیستم گرمایشی این مدارس اعتباراتی نبود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- زهره میرعیسی‌ خانی/ معاونت اجرایی اداره کل نوسازی مدارس استان زنجان در پاسخ به سؤالات صدای زنجان در مورد مشکلات سیستم گرمایشی برخی مدارس با اشاره به اینکه مشکل این مدارس مشکلات اعتباراتی نبود، افزود: در مدرسه خیر ساز مهین ریاحی همه تجهیزات آماده بود منتهی مشکل انشعاب داشت و علمک گاز باید زده می‌شد که متأسفانه پروسه مربوط به این موضوع طولانی شد. همچنین مشکل مربوط به مدرسه شهید صادقی نیز زیرساختی بود که محدودیت‌های زمانی پروسه را طولانی کرده بود.

24 آبان ماه بود که در فضای مجازی صحبت‌هایی از تعطیلی چندروزه مدرسه خیر ساز مهین ریاحی واقع در بوستان هفتم انصاریه شد و بنا بر گزارش‌های مردمی این مدرسه، به دلیل عدم وجود وسایل گرمایشی و قطعی گاز، چند روزی تعطیل‌شده و دانش‌آموزان این مدرسه از طریق شاد همچنان روند آموزشی خود را ادامه دادند.

پس از انتشار خبر قطعی گاز مدرسه خیر ساز حاجیه مهین ریاحی زنجان، علی طاهری مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه۲، از روند گازرسانی مدرسه خیر ساز و تازه تأسیس ریاحی بازدید کردند.

گویا این مشکل تنها محدود به این مدرسه نبوده و چند روز پس‌ازاین ماجرا برخی از اولیای دانش‌آموزان مدرسه پسرانه صادقی (دخترانه شهید باهنر) واقع در کوی قائم طی تماس با صدای زنجان از مشکلات گرمایشی این مدرسه در سرمای زودتر از موعد آبان ماه خبر داده و گفتند که از ابتدای مهر تا امروز این مدرسه فاقد امکانات گرمایشی است. ضمن اینکه با پیگیری اولیا تنها 6 کلاس از 12 کلاس این مدرسه مجهز به سیستم گرمایشی شده‌اند و هنوز ۶ کلاس دیگر که هرکدام ۳۰ تا ۴۰ دانش‌آموز دارد فاقد وسایل گرمایشی است و دانش‌آموزان همچنان در سرما درس می‌خوانند.

آن‌ها ادامه دادند که بیشتر بچه‌ها و حتی معلمان دچار سرماخوردگی شده‌اند اما تاکنون به این موضوع رسیدگی نشده است.

چرا مسئولین در تابستان به فکر برطرف کردن مشکلات زیرساختی مدارس نیستند؟

در این زمینه یکی از والدین با اشاره به اینکه با شروع سال تحصیلی این مدرسه وسایل گرمایشی ندارد، به صدای زنجان می‌گوید: فرزندانمان در سرمای آبان ماه بدون وسایل گرمایشی در کلاس درس حضور می‌یابند و این باعث می‌شود که نتوانند تمرکز کافی در این زمینه داشته باشند. ضمن اینکه در همین مدت کوتاه هرکدام از دانش‌آموزان چندین بار دچار سرماخوردگی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مدیر مدرسه با توجه به مشکلات موجود درزمینهٔ وسایل گرمایشی به دنبال به‌روز کردن وسایل سیستم گرمایشی این مدرسه است، اظهار کرد: منتهی این کار چرا بایستی با شروع سال تحصیلی صورت بگیرد و چرا مدیر مدرسه در تابستان که  فرصت کافی در این زمینه وجود داشت اقدام به به‌روز سازی این موضوع نکرده است تا اکنون بچه‌ها در این سرما مجبور به ماندن در کلاسی که وسایل گرمایشی ندارد، باشند و بدون تمرکز کافی آموزش ببینند.

والد این دانش‌آموز همچنین متذکر شد حتی در زمان شروع سال تحصیلی جدید، از مدیر پرسیده شد که آیا هزینه‌ای بابت کمک به مدرسه لازم است که ایشان عنوان کردند که نیازی نیست و اداره کل نوسازی در این زمینه هزینه‌ها را پرداخت کرده است و مشکل مالی در این زمینه وجود ندارد! پس چرا تاکنون سیستم گرمایشی این مدرسه به‌روز نشده است!

وی بابیان اینکه تنها نگرانی من از این موضوع تنها بیمار شدن فرزندم است، اظهار کرد: در اواسط مهرماه که یک‌میزان هوا سردتر شد در این مدرسه وسایل گرمایشی نبود و وقتی والدین مطرح کردند که چرا این مشکل وجود دارد عنوان کردند که متأسفانه بودجه کافی در این زمینه وجود ندارد و ما نمی‌توانیم هزینه‌های کارگر را به‌صورت مرتب بدهیم و کارگر روزانه یک تا دو ساعت برای انجام کار به این مدرسه می‌آید.

مادر این دانش‌آموز بابیان اینکه علیرغم قول چندروزه‌ای که درزمینهٔ برطرف کردن این مشکل داده بودند، اظهار کرد: پسرم اذعان می‌کرد که طبقه پایین مدرسه کلاس بعلاوه اتاق مدیریت مدرسه) پکیج‌ها روشن است ولی همچنان شش کلاس دیگر که در طبقه دوم قرار دارد مشکل حل‌نشده است. اکنون یک‌هفته‌ای است که مدیر مدرسه در این زمینه امروز و فردا می‌کند اما این مشکل همچنان وجود دارد.

مشکلات بلافاصله حل شد و اکنون مشکلی در این زمینه وجود ندارد

صدای زنجان برای پیگیری این مسئله با علی طاهری مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه۲ استان زنجان تماس گرفت که این مسئول به گفتن همین میزان بسنده کرد که مشکلات گرمایشی مربوط به مدرسه خیر ساز مهین ریاحی برطرف شد و این مشکل به دلیل تازه تأسیس بودن این مدرسه پیش‌آمده بود که خوشبختانه برطرف شد. همچنین مشکل موجود در این مدرسه مربوط به انشعابات گاز بود که زمان‌بر بود و مدتی طول کشید؛ بااین‌وجود بالاخره کارهای انشعاب گاز در این مدرسه صورت گرفت و مشکل گرمایشی این مدرسه نیز برطرف شد. ضمن اینکه ما نیز پیگیر مشکل گرمایشی مدرسه شهید صادقی  واقع در کوی قائم هستیم که این  مشکل نیز به‌زودی حل خواهد شد.

دلیل مشکلات اعتباری نبوده است

متأسفانه صدای زنجان نتوانست علیرغم پیگیری‌های متعدد با محسن روزبان معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش‌وپرورش استان زنجان به مصاحبه بپردازد تا اطلاعات تکمیلی‌تری در این زمینه به دست بیاورد. بااین‌وجود، اصغر محمدی، معاونت اجرایی اداره کل نوسازی مدارس استان زنجان در پاسخ به سؤالات صدای زنجان با اشاره به اینکه مشکل این مدارس مشکلات اعتباراتی نبود، افزود: مدرسه خیر ساز مهین ریاحی همه تجهیزات آن آماده بود منتهی مراتب مشکل انشعاب داشت و علمک گاز باید زده می‌شد که متأسفانه پروسه مربوط به این موضوع یک‌میزان طولانی شد.

وی بابیان اینکه شهرداری بایستی مجوز مربوطه در این زمینه را می‌داد تا عملک نصب شود، اظهار کرد: باگذشت چند روز از طرح این مسئله، علمک گاز نصب شد و مشکلات مربوط به این مدرسه به اتمام رسید و اکنون  مشکلی درزمینهٔ وسایل گرمایشی این مدرسه وجود ندارد.

این مسئول در مورد مشکلات گرمایشی مربوط به مدرسه شهید صادقی واقع در کوی قائم نیز اظهار کرد: در خصوص این مدرسه هم سیستم گرمایشی به شکل موتورخانه بود منتهی با توجه به شرایط کرونا و تعطیل شدن مدارسی این ایام چندین سال بود که از این تجهیزات استفاده نمی‌شد. امسال با شروع سال تحصیلی جدید وقتی اقدام به استفاده از این تجهیزات کردند، متوجه شدند که سیستم گرمایشی مدرسه فرسوده شده است و ما بلافاصله با اختصاص اعتبار شروع به تجهیز این مدرسه کردیم.

وی ادامه داد: منتهی با توجه به اینکه نمی‌خواستیم مدرسه را تعطیل کنیم اکیپ مربوط به مجهز کردن مدرسه به سیستم گرمایشی بعد از تعطیلی مدرسه، وارد کار می‌شد و در آنجا کار می‌کرد. ضمن اینکه در این زمینه دچار محدودیت زمانی شدیم وگرنه مشکلات مالی و اعتباری نداشتیم.

وی اذعان کرد: در حقیقت ما مشکلی در تأمین بودجه تجهیز مدارس به وسایل گرمایشی نداشتیم. در مشکلات زیرساختی دچار مشکل وجود داشت و شروع زودهنگام سرما در استان نیز باعث شد که این مشکلات بیشتر به چشم بیاید و درزمینهٔ گرمایش مدارس دچار مشکل باشیم. به‌هرحال مشکلات در این زمینه برطرف شده است و دیگر مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

 

انتهای پیام/

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانگاز مدارسآموزش و پرورش زنجان
sedayezanjannews.ir/nx9308


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»