کد خبر: 9465
1401/12/01 - 12:10


رئیس اتحادیه مشاوران املاک زنجان:

قرارداد مشاوران املاک باید پرینت‌شده باشد

حسن لطفی: 46 مشاور املاک زنجان پلمب شد

پایگاه خبری صدای زنجان

صدای زنجان/ لیلا محمدی: رئیس اتحادیه مشاوران املاک زنجان از پلمب 46 بنگاه معاملاتی مسکن از اردیبهشت‌ماه امسال تاکنون خبر داد و گفت: این واحدهای صنفی به علت عدم صدور قرارداد پرینت‌شده به مشتریان پلمب شدند.

در راستای کاهش سو‌ءاستفاده در تنظیم قراردادها، نظارت آنلاین اتحادیه ذیربط از قیمت قراردادهای منعقد شده در املاکی‌ها، جلوگیری از افزایش خودسرانه نرخ حق‌الزحمه مشاوران املاک، ثبت دقیق و شفاف قیمت خرید و فروش، اجاره‌بها، سرقفلی و جلوگیری از فرار مالیاتی برخی از بنگاهی‌های املاک فاقد مجوز، مصوبه تنظیم قراردادهای ملکی به صورت پرینت‌شده تقریبا از سال 1398 در زنجان لازم‌الاجرا شد اما آن طور که «حسن لطفی»، رئیس مشاوران املاک زنجان می‌گوید تقریبا اغلب بنگاه‌های املاکی زنجان به این دستورالعمل توجه جدی ندارند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به اقدامات مؤثر پیشگیرانه دستگاه‌های ذیربط برای کاهش تخلفات صنفی اظهار کرد: با تصویب اداره کل صنعت، معدن و تجارت (صمت) و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، مقرر شد از ابتدای نیمسال دوم سال 1398 کلیه قراردادهایی که در مشاوران املاک تنظیم می‌شوند از حالت دستی خارج شوند. بر این اساس هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک نیز طی جلسه‌ای تصویب کردند از مدت زمان یاد شده تمامی مشاوران املاک موظف به تنظیم قرارداد به صورت پرینت‌شده شوند.

لطفی با اشاره به اطلاع‌رسانی گسترده مصوبات مربوط به لزوم تغییر روند تنظیم قراردادها از حالت دستی به کامپیوتری اضافه کرد: برخی از همکاران پس از تنظیم قراردادها یکسری مطالب به محتوای مطالب اضافه می‌کردند که به ضرر یکی از طرف‌ها تمام می‌شد اما با اجرای این دستورالعمل این مشکل رفع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی تعرفه‌های مربوط به تنظیم قراردادها از سوی مشاوران املاک از سوی کمیسیون نظارت استان که زیر مجموعه اداره کل صمت فعالیت می‌کند به اتحادیه‌ها اعلام می‌شوند، ابراز کرد: بر این اساس مشاوران املاک موظف به اجرای دستورات ابلاغی هستند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک زنجان بر لزوم برخورد با اصناف بی‌توجه به مصوبه تنظیم قراردادهای پرینتی اعلام کرد: بازرسان اتحادیه، اتاق اصناف، اداره کل صنعت، معدن و تجارت و دستگاه قضایی با جدیت مشاوران املاک را رصد می‌کنند و در صورت احراز تخلف به واحد مربوطه اخطاریه لازم ارائه می‌شود.

لطفی با بیان اینکه واحدهای مشمول اخطار موظفند در اولین فرصت نسبت به استقرار تجهیزات کامیپوتری برای تنظیم قراردادهای پرینت‌شده هولوگرام‌دار و دارای کد رهگیری اقدام کنند در مورد نتایج بازرسی از واحدهای زیرمجموعه به صدای زنجان گفت: از اردیبهشت‌ماه امسال تاکنون 46 واحد پلمب شده‌اند.

به گزارش صدای زنجان و به گفته مسئولان اتحادیه مشاوران املاک زنجان، کاهش دستکاری و سو‌ءاستفاده در تنظیم قراردادها، نظارت آنلاین اتحادیه از قیمت قراردادهای منعقد شده در املاکی‌ها، جلوگیری از افزایش خودسرانه نرخ حق‌الزحمه مشاوران املاک، ثبت دقیق و شفاف قیمت خرید و فروش، اجاره‌بها، سرقفلی، جلوگیری از خرید و فروش فیش‌ها در اراضی غیرمحدوده و غیرقانونی، جلوگیری از فرار مالیاتی برخی از بنگاهی‌های املاک فاقد مجوز، سهولت استعلام با کد رهگیری با کوچکترین ابزار صحت معاملات، لینک آنلاین با اداره پست، دارایی، شهرداری و ثبت احوال از مزایای پرینتی شدن قراردادهای تنظیمی در مشاوران املاک به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمشاوران املاکقراداد املاک
sedayezanjannews.ir/nx9465


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»