کد خبر: 9584
1402/01/31 - 12:22


صدای زنجان از وضعیت خدمات‌رسانی اتوبوس‌ها پس از اعلام تعرفه‌های جدید گزارش می‌دهد؛

قطع کارتخوان اتوبوسهای شهری باعث افزایش 50 درصد کرایه ها می شود

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان: کارتخوان اتوبوس‌های جدید و خطوط ویژه دچار مشکل بودند و برای حل مشکل، دستگاه «پوز بانکی» نصب شد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ زهره میرعیسی‌خانی:برخی از اتوبوس‌های شهری درست پس از اعلام رسمی تعرفه‌های جدید، با بیان اینکه به آن‌ها گفته شده، فعلا کارتخوان‌ها مورد استفاده قرار نگیرند از شهروندان می‌خواهند تا کرایه خود را به صورت نقدی پرداخت کنند، همین موضوع سبب گلایه‌مندی شهروندان زنجانی به ویژه در مسیر «خط ویژه» شده است.

تعرفه جدید ناوگان عمومی زنجان از یکشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1402 رسما اعلام شد، برخی از شهروندان در این زمینه با اشاره به اینکه مدیریت درستی در این زمینه وجود ندارد، اظهار کردند که به طور معمول کیفیت خدمات ارائه شده از سوی وسایل نقلیه عمومی کیفیت قابل قبولی نیست، که اخیرا قطع کارتخوان اتوبوس‌ها درست پس از اعلام نرخ‌های جدید، به دیگر مشکلات حمل و نقل عمومی شهر نیز اضافه شده است.

گرانی کرایه‌ اتوبوس‌های شهری در شرایطی انجام می‌گیرد که اگر مسافران از کارتخوان‌ها استفاده نکنند تا 50 درصد اضافه‌پرداخت خواهند داشت در حالی که اگر کرایه‌ها با کارت پرداخت شود، مبلغ نهایی بر اساس قیمت‌های مصوب کمتر از کرایه نقدی است.

یکی از شهروندان زنجانی در این زمینه به صدای زنجان گفت: با تغییر نرخ کرایه اتوبوس‌ها شاهد هستیم که بخش عظیمی از اتوبوس‌ها از کارتخوان استفاده نمی‌کنند و بجای کرایه 1000تومانی کارتی، کرایه‌ای 1500 تومان نقدی دریافت می‌کنند.

** کارتخوان اتوبوس‌های جدید و خطوط ویژه دچار مشکل بودند و برای حل مشکل دستگاه «پوز بانکی» نصب شد

علیرغم ناراضایتی مردم در این زمینه «داود نوری»، رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان با اشاره به اینکه این مشکلات ناشی از خراب شدن دستگاه‌های کارتخوان بسته شده در اتوبوس‌ها بوده است که در این زمینه دستور اکید داده شد که حتما کارت‌خوان‌ها نصب شوند، اظهار کرد:منتهی برای اینکه شهروندان مشکلی از بابت پرداخت کرایه اتوبوس نداشته باشند و سواستفاده برخی از رانندگان را هم نداشته باشیم، برای همه اتوبوسهای خط ویژه دستگاه «پوز» ارائه شد و یک دستگاه کارتخوان هم نصب کردیم تا چنانچه  کارتخوان‌ها کار نکنند، از دستگاه پوز و به همان مبلغ مصوب پرداخت کارتی صورت بگیرد.

این مسئول اظهار کرد: از مرداد ماه زمان قرارداد شرکتی که کارت‌خوان‌ها را به ما تحویل داده است، تمام شده است و اکنون پیگیر قرارداد دیگری هستیم که نامه آن نیز امضا و به تائید شورا شهر رسیده است. به امید خدا طی این هفته قرارداد با شرکت جدید بسته خواهد شد تا یک روند خوبی در سال 1402 در این زمینه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه از این تاریخ کلیه پرداخت‌ها کارتی خواهد بود و سیستم ما به صورت کیف پول‌الکترونیکی خواهد بود، افزود: در قالب این طرح برای هر شهروند یک کیف پول الکترونیکی تعریف خواهد شد و بحث QR کد را خواهیم داشت تا هر شهروند بتواند با گوشی خود کرایه را پرداخت کند. همچنین چند مورد باجه‌های الکترونیکی را در شهر زنجان خواهیم داشت. منتهی تا میزانی این موضوع زمانبر است و تا قرارداد اجرایی شود

نوری ادامه داد: اکنون صحبت شده است تا این چند ماهی که قرارداد اصلی بسته می‌شود، شرکتی پشتیبانی لازم را انجام بدهند و این قرارداد هم بسته شود خیلی سریع وارد کار می‌شویم و تصورم این است که برای ماه اردیبهشت کارها انجام می‌شود تا مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

اما یکی از شهروندان که این اظهارات را قابل قبول نمی‌داند، خطاب به رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان عنوان کرد: گذشته از همه مشکلاتی که خطوط ویژه در سطح شهر دارند، باید به مسئولین یادآور شد که یا جلوی این نوع از برخوردهای سودجویانه رانندگان اتوبوس را بگیرند و یا با توجه به اینکه برخی از رانندگان نیز عنوان می‌کردند که دستگاه کارتخوان کار نمی‌کند و بنا است تا خدمات جدیدی در این زمینه ارائه شود، مشکلات احتمالی را حل و سپس دست  به افزایش نرخ کرایه بها کنند. آیا بهتر نبود که افزایش نرخ کرایه اتوبوس را منوط به اجرایی کردن طرح‌های جدید  در این رابطه می‌کردند تا مردم در این زمینه دچار مشکل نشوند.

 

انتهای پیام/

 

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجان
sedayezanjannews.ir/nx9584


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»