کد خبر: 9786
1402/03/25 - 13:14


رئیس اتاق بازرگانی زنجان مطرح کرد؛

آمادگی اتاق بازرگانی زنجان برای میزبانی از هیأت تجاری کشور لیبی و تونس

جلسه مشترک فعالان اقتصادی استان با سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشورهای تونس و لیبی به همت اتاق بازرگانی زنجان در محل سالن جلسات شهید شهریاری اتاق و با حضور فعالان اقتصادی برگزار شد.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ جلسه مشترک فعالان اقتصادی استان با سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشورهای تونس و لیبی به همت اتاق بازرگانی زنجان در محل سالن جلسات شهید شهریاری اتاق و با حضور فعالان اقتصادی برگزار شد.

صمد یوسفی اصل رئیس اتاق بازرگانی زنجان در ابتدای این جلسه با اشاره به توانمندی‌های تولیدی صنعتی و صادراتی استان در بخش‌های مختلف و وجود کارخانجات بزرگ در این زمینه در استان، اظهار کرد: اتاق بازرگانی زنجان زمینه‌های مشترک همکاری‌های تجاری و اقتصادی با کشور تونس را احصا کرده است.

وی با بیان اینکه همکاری مشترک در بخش‌های چون زیتون و روغن زیتون، صنایع مس، صنایع برقی و تجهیزات وابسته، حوزه‌های دانشگاهی با وجود دانشگاه‌های بسیار معتبر در استان زنجان و ... می‌تواند از جمله زمینه‌های همکاری مشترک طرفین باشد، تصریح کرد: استان زنجان مراوداتی نیز با کشور لیبی داشته که این مبادلات تجاری می‌تواند با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود، هر چه بیشتر گسترش و توسعه پیدا کند.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با تاکید بر لزوم فعال شدن هر چه بیشتر و ایجاد دفاتر تجاری در کشورهای هدف صادارتی، گفت: راه‌اندازی دفتر تجاری استان زنجان در کشور تونس یکی از علاقه‌مندی‌های است که در این زمینه اتاق بازرگانی زنجان آمادگی دارد تا با یک برنامه‌ریزی مطلوب آن را عملیاتی کنند.

یوسفی اصل از آمادگی میزبانی اتاق بازرگانی زنجان از هیأت تجاری لیبی و مسئولان رده بالای این کشور در استان در راستای توسعه روابط تجاری و اقتصادی طرفین خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه‌های موجود و تجدید آن در راستای گسترش ارتباطات تجاری و اقتصادی، در اتاق بازرگانی زنجان مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

رضا شیبانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشورهای تونس و لیبی نیز در این جلسه با بیان اینکه کشور تونس طی سال‌های گذشته شرایط خاصی را تجربه کرده و در حال حاضر با روند جدیدی که آغاز شده این کشور را به ثبات سیاسی نزدیک کرده است، تصریح کرد: کرونا نیز وضعیت تونس را در بخش‌های مختلف تحت تاثیر قرار داد که یکی از بزرگترین بخش‌های متاثر، بخش توریستی این کشور بود که در حال حاضر شرایط درحال بازگشت به دوران پیش از کرونا است.

وی با بیان اینکه روابط بین دو کشور ایران و تونس چندان تحت تاثیر سایر تحولات قرار نگرفته و روند با ثباتی را طی کرده است، ابراز کرد: تونس در بخش‌های مختلفی همچون تولید زیتون و روغن زیتون توانمندی‌های خوبی دارد که با توجه به ظرفیت‌های بالای استان زنجان در این بخش می‌تواند یکی از زمینه‌های همکاری و تبادل تجربیات دو طرف باشد.

شیبانی با اشاره به اینکه می‌توان صادرات مجدد را از کشور تونس مورد توجه قرار داد، گفت: ما از فعال کردن دفاتر تجاری به ویژه در کشور تونس و لیبی استقبال می‌کنیم و احیای تفاهمات و توافق‌های گذشته اتاق بازرگانی زنجان با تونس نیز می‌تواند یکی از موارد همکاری دو طرف باشد.

سفیر ایران در کشورهای تونس و لیبی با بیان اینکه بازار کشور لیبی نیز با توجه به اینکه این کشور در حال طی روند بازسازی است می‌تواند یکی از موارد و فرصت‌های مناسب برای تاجران و بازرگانان باشد، تصریح کرد: تاجران کشور لیبی نیز علاقمند به گسترش فعالیت‌های خود با طرف ایرانی بوده و با شرایط ایران از جمله شرایط تحریم نیز آشنایی دارند.

شیبانی از برنامه‌ریزی آغاز خط کشتیرانی بین ایران و لیبی خبر داد و گفت: ایجاد کمیسیون مشترک و همچنین اتاق بازرگانی مشترک ایران و لیبی می‌تواند زمینه همکاری2ها را فراهم سازد.

 وی با تاکید بر اینکه بازار لیبی فرصت بسیار مطلوبی برای ما است، ابراز کرد: حضور در نمایشگاه‌های تونس که یک کشور هاب در زمینه نمایشگاهی در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و تکنولوژی است و همچنین نشست مشترک با مرکز زیتون این کشور زمینه بسیار خوبی برای آغاز همکاری‌ها در بخش‌های مختلف است.

در ادامه این جلسه نیز فعالان اقتصادی استان زنجان در بخش‌های مختلف نظرات، پیشنهادات و ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

 

انتهای پیام/

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجانصمد یوسفی اصل رئیس اتاق بازرگانی زنجانمیزبانی از هیأت تجاری کشور لیبی و تونس
sedayezanjannews.ir/nx9786


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»