کد خبر: 9969
1402/04/27 - 14:29


مراسم «محرم» حسینیه اعظم زنجان از امروز آغاز می‌شود

مسئول روابط‌ عمومی حسینیه اعظم زنجان با تشریح برنامه‌های امسال این حسینیه در ایام محرم، گفت: مراسم شب‌های محرم از امروز سه شنبه (27 تیرماه 1402) از ساعت ۲۱:۳۰ به مدت ۱۳ شب در حسینیه اعظم برگزار می‌شود.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ مجتبی شهامی از برگزاری آیین غبار روبی و تعویض پرچم حسینیه اعظم از ساعت ۱۷ امروز /سه شنبه/ با حضور خادمین و مردم خبر داد و افزود: برای فراهم کردن شرایط حضور خیل عاشقان حسینی در مراسم شب های محرم، بیش از پنج هزار مترمربع از محوطه حسینیه اعظم برای عزادران مفروش می شود.

وی اظهار کرد: مراسم عزادرای شب های محرم در حسینیه اعظم زنجان با حضور قاریان ممتاز استانی، سخنرانی حجت الاسم مهدی محبی و مرثیه سرایی مادحین پیشکسوت و مادحان جوان استان اجرا می شود.

شهامی از برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی همزمان با اولین جمعه ماه محرم در هفته جاری در حسیسنه اعظم خبر داد و افزود: این مراسم از ساعت ۸:۳۰ صبح آغاز می شود.

مسئول روابط‌ عمومی حسینیه اعظم زنجان همچنین به برنامه ریزی ها برای اجتماع بزرگ یوم العباس در عصر هشتم محرم اشاره کرد و گفت: امسال نیز همانند سال های گذشته برای تسهیل در اسکان زائران حسینیه اعظم با همکاری دستگاه های مختلف که دارای اقامت سرا هستند، هماهنگی های لازم انجام شده است و از روز هفتم تا یازدهم محرم خدمات اسکان به زائران ارائه می شود، همچنین زائران به صرف یک وعده غذای تبرکی حسیسنه اعظم نیز مهمان خواهند شد.

مسجد حسینیه اعظم زنجان به‌ عنوان دومین قربانگاه جهان اسلام بعد از منا و مرکز پایتخت شور و شعور حسینی در ایران شناخته شده است.

ثبت دسته عزاداری هشتم محرم برابر با شب تاسوعای حسینی به‌عنوان دهمین میراث معنوی ایران دلیل منحصر به فرد بودن این مراسم و آستان مقدس و صد البته توجهات خاصه حضرت سیدالشهداء (ع) به این مکان مذهبی است که شهرت و آوازه آن را به برکت معنویت خاص این مسجد و اعتقاد قلبی ارادتمندان حضرت امام حسین(ع) جهانی کرد.

 


صدای زنجانحسینیه اعظم زنجانمحرمامام حسین(ع)
sedayezanjannews.ir/nx9969


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»