کد خبر: 10229
1402/06/06 - 12:4


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

جلسه انتخاب تعیین سمت هیئت رئیسه اتاق اصناف تا «اربعین» برگزار نمی‌شود

مجید گلشنی: پیرو نامه دبیر شورای امنیت کشور خطاب به وزیر صمت، انتخابات اتحادیه‌ها و اصناف تا موعد مقرر، فعلا ممنوع است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با استناد به نامه دبیر شورای امنیت کشور از طرف وزارت کشور خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت ارسال شده است (به تاریخ 26 مردادماه 1402) گفت: بر این اساس، تمامی انتخابات اتحادیه‌ها و اصناف به بعد از اربعین موکول می‌شود.

چند روز پیش یک منبع آگاه که نامش نزد صدای زنجان محفوظ است با بیان اینکه جلسه انتخاب تعیین سمت هیئت رئیسه اتاق اصناف برای دومین بار لغو شده است، عنوان کرد: طی نامه رسمی، مقرر شده بود ساعت 11 روز یکشنبه (5 شهریورماه 1402) جلسه تعیین سمت برای هیئت رئیسه برگزار شود. البته مسئولان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با استناد به دستور صادره از مقام بالادستی می‌گویند که امکان برگزاری جلسه نیست اما سؤال اینجاست چرا باید دقیقه 90 این جلسه را لغو کنند، مگر این بخشنامه را دقیقه 90 دریافت کرده‌اند؟

وی با اشاره به اینکه برخی از اعضای هیئت رئیسه به علت بدقولی‌ها در برگزاری جلسه مذکور قصد دارند که استعفانامه خود را تهیه کنند، ادعا کرد: برخی از مسئولان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان قصد دارند به هر نحوی که شده ریاست اتاق اصناف همچنان صاحب صندلی بوده و سمتش تغییر نکند از این رو عجله‌ای برای تشکیل جلسات انتخاب سمت برای هیئت رئیسه را ندارد!

اما مجید گلشنی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان در پاسخ به گلایه اصناف زنجان نسبت به عدم برگزاری جلسه انتخاب هیئت رئیسه اتاق اصناف به طوری که شنیده شده 4 نفر از هیئت رئیسه اتاق اصناف به همین بدقولی‌ها قصد دارد استعفا نیز بدهند، اظهار کرد: پیرو نامه دبیر شورای امنیت کشور از طرف وزارت کشور که خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت ارسال شده است (به تاریخ 26 مردادماه 1402)، مبنی بر موکول شدن تمامی انتخابات اتحادیه‌ها و اصناف به بعد از اربعین است، انتخابات تعیین سمت هیئت رئیسه اتاق اصناف برای دومین بار برگزار نشد.

گلشنی ادامه داد: با وجود مکاتبات صورت گرفته مبنی بر اینکه تا به امروز هیچ یک از اعضای هیئت رئیسه در سفر مناسبتی اربعین حضور نداشته‌اند و درخواست برای برگزاری این انتخابات در زنجان، مسئولان ذیربط ملی صراحتا اعلام کردند که بخشنامه، سراسرس بوده و استثنا قائل شدن برخی موارد نیز ممکن نیست.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در مورد علت لغو جلسه نخست برگزاری انتخابات تعیین سمت هیئه رئیسه اتاق اصناف نیز گفت: حدود 2 هفته قبل این جلسه به علت عدم حضور بنده در زنجان به علت سفر کاری، لغو شد. 

گلشنی در پاسخ به برخی ادعاها که گفته می‌شود دلیل لغو جلسات تعیین سمت هیئت رئیسه اتاق اصناف زنجان، تمایل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان برای حفظ ریاست فعلی اتاق اصناف در این سمت است، نیز صراحتا اعلام کرد: اگر چنین موضوعی صحت داشت، صنعت،معدن و تجارت استان زنجان اصلا چنین جلساتی برگزار نمی‌کرد تا هر کدام به دلایلی که گفته شد، لغو شوند. از طرفی، ادعای دیگری در کنار این ادعا مطرح است، برخی نیز می‌گویند اگر سازمان صمت، اصرار بر برگزاری جلسات مذکور دارد، سعی در برکناری ریاست فعلی اتاق اصناف دارد. می‌خواهم عرض کنم هیچ یک از این دو دیدگاه صحت ندارد و درست نیست.

 

 

 

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانهیئت رئیسه اتاق اصنافتعیین سمتانتخابات
sedayezanjannews.ir/nx10229


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»