کد خبر: 10733
1402/08/21 - 15:7


رونمایی پوستر دوسالانه جایزه غزل حسین منزوی

پوستر دوسالانه جایزه غزل «حسین منزوی» رونمایی شد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/حسین نجاری: در آستانه برگزاری دومین دوسالانه جایزه غزل «حسین منزوی» پوستر این رویداد فرهنگی و ادبی رونمایی شد.

به گزارش موج بیداری، مراسم رونمایی از پوستر دومین دو سالانه جایزه غزل «حسین منزوی» برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در این مراسم با اشاره به اینکه شعرا و نویسندگان نقش بسزایی در اتفاقات مهم جهانی دارند، اظهار کرد: شاعران باید نسبت به مسئله غزه و کشتار مردم مظلوم این سرزمین حساس باشند.

امراله حسنی با اشاره به اینکه در طول تاریخ شعرا و ادبا در مسائل مهم جهانی نقش تاثیرگذاری داشتند، افزود: از شاعران می‌خواهیم نسبت به مسئله غزه بی تفاوت نباشند.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره حسین منزوی گفت: این شاعر بزرگ به جز شعر دارای شخصیت هنری هم بودند که از جمله آن خوشنویسی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه هیچگاه سایر ابعاد شخصیتی منزوی بیان نشده است، اضافه کرد: برای معرفی بهتر این شاعرا غزلسرا باید همه ابعاد زندگی وی بیان شود.

در ادامه نیز منصور کلامی فرد «دبیر اجرایی دوسالانه غزل حسین منزوی» با اشاره به اینکه تا کنون ۴۰۰ اثر به دبیرخانه همایش رسیده است، اضافه کرد: خوشبختانه استقبال از این جشنواره بالا بوده و نسبت به دوره اول تعداد آثار بیشتر شده است.

قربان ولیئی «دبیر علمی جایزه دوسالانه غزل حسین منزوی» نیز در این برنامه گفت: کسی که عشق را تحربه نکرده است، جرات سخن گفتن در این باره را ندارد؛ چرا که عشق گاهی زندگی ساز است و گاهی زندگی سوز که غالب زندگی سوز است.

وی تصریح کرد: شاعران درجه یک ما هر کدام درباره یک تجربه غنی هستند که می‌توانند آن را به ما القا کنند.

این استاد دانشگاه درباره ادبیات هم گفت: ادبیات تجربه موضوعی که ما نداریم را به ما می‌دهد و یک دریچه جدیدی از زندگی برایمان ایجاد می‌کند.

دبیر علمی جایزه دوسالانه غزل حسین منزوی با اشاره به اینکه پیشرفت تکنولوژی اهمیت هنر را بیشتر کرده است، افزود: هنر این امکان را دارد که درون ما را بازسازی کند.

در پایان این مراسم امیر رسولی، ناصر ولایی، ابوالفضل ایمانی و ناصر دوستی از شاعرانی بودند که شعرخوانی کردند.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانحسین نجاریمنزویکتاب
sedayezanjannews.ir/nx10733


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»