کد خبر: 12992
1403/07/15 - 11:1


رئیس سازمان مدیریت بار و مسافر شهرداری زنجان خبر داد:

کنترل قیمت سرویس مدارس در زنجان

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان با اشاره به اینکه قیمت سرویس مدارس در شهر به صورت جدی بررسی، نظارت و کنترل می‌شود گفت: در صورت احراز تخلف شرکت متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شود

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان با اشاره به اینکه قیمت سرویس مدارس در شهر به صورت جدی بررسی، نظارت و کنترل می‌شود گفت: در صورت احراز تخلف شرکت متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شود.

داوود نوری با تأکید بر اینکه سامانه سپند در حال حاضر برای ثبت‌نام‌های جدید بسته است، اظهار کرد: مدیریت این سامانه به صورت متمرکز در تهران انجام می‌شود و همه امور مربوط به کنترل، هدایت و پشتیبانی از آن‌جا صورت می‌گیرد.

وی افزود: شرکت‌های طرف قرارداد با شهرداری زنجان موظف هستند مشخصات رانندگان خود را در سامانه سپند ثبت کنند و قراردادهایشان را نیز در این سامانه به ثبت برسانند. این اقدام در راستای فاز دوم اجرای سامانه سپند انجام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان با بیان اینکه در حال حاضر مشکل خاصی در خصوص سرویس مدارس در سطح زنجان وجود ندارد، به برخی اعتراضات خانواده‌ها در خصوص عدم پذیرش سرویس برای مسیرهای طولانی اشاره کرد.

وی در این خصوص یادآور شد: این موضوع دو دلیل اصلی می‌تواند داشته باشد. اول اینکه برخی از خانواده‌ها نسبت به ثبت‌نام سرویس مدارس اقدام نکرده‌اند و دوم اینکه در برخی مناطق، تعداد دانش‌آموزان ثبت‌نام شده به حدی نیست که از نظر اقتصادی برای شرکت‌های سرویس‌دهی مقرون به صرفه باشد.

نوری تأکید کرد: در مواردی که تعداد دانش‌آموزان در یک مسیر خاص کم باشد، خانواده‌ها می‌توانند با استفاده از شرایط توافقی از سرویس مدارس بهره‌مند شوند. این موارد جزو استثناعات طرح سرویس مدارس در زنجان محسوب می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه قیمت‌های تعیین شده برای سرویس مدارس در زنجان بر اساس مسافت‌های مشخص و به صورت معقولانه تعیین شده است، اظهار داشت: در صورتی که مسیر دانش‌آموز خارج از محدوده تعیین شده باشد، خانواده‌ها می‌توانند با شرکت‌های سرویس‌دهی وارد مذاکره شده و از شرایط توافقی استفاده کنند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان افزود: شرکت‌های سرویس‌دهی موظف هستند به تعهدات خود در قبال دانش‌آموزانی که قرارداد منعقد کرده‌اند عمل کرده و خدمات را در مسیرهای مشخص ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 15 هزار و 800 دانش‌آموز از خدمات سرویس مدارس در زنجان استفاده می‌کنند، در خصوص احتمال سوءاستفاده برخی شرکت‌ها از مسافت‌های طولانی و دریافت هزینه‌های اضافی از خانواده‌ها، گفت: همه قراردادهای منعقد شده بین شرکت‌ها و اولیای دانش‌آموزان به دقت بررسی خواهد شد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با شرکت متخلف برخورد قانونی شده و پرونده آن به تعزیرات حکومتی ارجاع خواهد شد.

نوری همچنین تأکید کرد: یک نسخه از همه قراردادهای منعقد شده توسط شرکت‌ها به شهرداری تحویل داده می‌شود تا بررسی‌های لازم صورت گیرد. اولیای دانش‌آموزانی که نسبت به قرارداد خود اعتراضی دارند، می‌توانند به سازمان حمل و نقل شهرداری مراجعه کنند تا قرارداد آن‌ها به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد و در صورت وجود هرگونه تخلف، نسبت به رسیدگی آن اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: قراردادهای مسیرهای طولانی و شرایط خاص نیز مورد بررسی قرار خواهند گرفت و در صورتی که هزینه‌های تعیین شده خارج از عرف باشد، با آن برخورد خواهد شد.

منبع/ موج رسا

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانسامانه سپنددانش آموزسرویس مدارس
sedayezanjannews.ir/nx12992


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»