کد خبر: 4304
1399/06/25 - 13:50


سرمایه‌گذاری صنعتی ۱۰ هزار میلیارد تومان را رد کرد

ناصر فغفوری اظهار کرد: سیاست‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، هم در سطح کشور و هم در سطح استان به گونه‌ای است که همه جلسات در محل واحدهای تولیدی برگزار شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: حجم سرمایه‌گذاری صنعتی زنجان از مرز ۱۰ هزار میلیارد تومان عبور کرده است.

ناصر فغفوری اظهار کرد: سیاست‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، هم در سطح کشور و هم در سطح استان به گونه‌ای است که  همه جلسات در محل واحدهای تولیدی برگزار شود.

وی با بیان اینکه واحدهای مشکل‌دار و تعطیل در اولویت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قرار دارند، ادامه داد: تلاش می‌شود برای این قبیل واحدها راهکاری مانند جذب سرمایه‌گذار جدید یا کمک به سرمایه‌گذار فعلی مجموعه در پیش گرفته شود.

فغفوری با تاکید بر ضرورت استفاده از پتانسیل‌های موجود کارخانجات که با ظرفیت پایین‌تری مشغول به کار بوده و مشکل فروش دارند، اضافه کرد: با حمایت‌هایی که از این واحدها به عمل می‌آید می‌توان نسبت به افزایش ظرفیت فروش اقدام کرد که این امر منتج به ایجاد اشتغال جدید در این مجموعه‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از واحدهای تولیدی فعالیت بسیار خوبی دارند که باید از طرح توسعه آن‌ها حمایت شود، عنوان کرد: این موضوع نیز در جلسات کارگروه تسهیل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به ضرورت توجه به موضوع جهش تولید و همکاری همه ارگان‌ها برای تحقق آن، گفت: همه تلاش‌ها بر این است که امسال علاوه بر اینکه واحدهای راکد فعال می‌شود، ظرفیت موجود فعلی کارخانجات نیز افزایش یابد.

وی با اشاره به وجود ۱۲ واحد تولیدی تعطیل در استان با جمعیت کارگری بالای ۱۰۰ نفر، اضافه کرد: خوشبختانه به جز چهار واحد مابقی مجموعه‌ها به چرخه تولید بازگشته‌اند که از یکی از این واحدها چینی نور در شهرستان خرم‌دره است که در حال حاضر فعال بوده و پا در عرصه صادرات گذاشته است.

فغفوری با تاکید بر اینکه همه تلاش ما این است مصوبات کارگروه تسهیل اجرایی شود، تصریح کرد: از سال ۹۴ که کارگروه ایجاد شده تاکنون ۹۴ درصد مصوبات اجرایی شده است.

این مسئول با بیان اینکه حجم سرمایه‌گذاری صنعتی استان قابل قیاس با سال ۹۳ نیست، ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته حجم سرمایه‌گذاری صنعتی استان از مرز ۱۰ هزار میلیارد تومان گذشته است.

وی، تعطیل نشدن کارخانجات جدید و راه‌اندازی واحدهای تعطیل را از دستاوردهای برگزاری جلسات ستاد تسهیل عنوان و خاطرنشان کرد: این امر بیانگر این است که برای حل مشکلات تولید باید به صورت عملیاتی وارد میدان شد، زیرا در شرایط فعلی پشت میزنشینی پاسخ‌گو نخواهد بود.

ایسنا

انتهای پیام


صدای زنجانناصر فغفوریسرمایه گذاری صنعتیتسهیل و رفع موانع تولید
sedayezanjannews.ir/nx4304


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»