کد خبر: 4771
1399/08/21 - 11:53


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان:

معادن؛ عامل اصلی تخریب جاده‌های روستایی

عبدالحسین علی‌اکبری: معادن موظف به نصب باسکول جهت رعایت تناژ استاندارد هستند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- به منظور جلوگیری از تخریب جاده‌ها و مسیرها مواصلاتی استان، معادن موظف به استقرار باسکول جهت رعایت تناژ استاندارد هستند.

عبدالحسین علی‌اکبری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به تخریب آسفالت مسیرهای مواصلاتی استان در اثر تردد کامیون‌های دارای توناژ غیرقانونی اظهار کرد: تردد کامیون‌ها و ماشین‌های سنگین در جاده‌ها و مسیرها به خودی خود اشکالی ندارد، ما جاده می‌سازیم که همه از آن بهره‌مند شوند. اما واقعیت این است که تردد کامیون‌های دارای اضافه تناژ و بارگیری در مسیرهای مواصلاتی استان به ویژه جاده‌های روستایی عامل تخریب و آسیب به زیرساخت‌ها هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه معادن جاده‌های استان زنجان را خراب کرده است، عنوان کرد: در جاده‌های روستایی و جاده‌هایی که به معادن ختم می‌شود نظیر زنجان-دندی به علت استقرار معدن انگوران و غیره بیشترین تخلفات اضافه تناژ در استان را دارند.

رصد جاده‌ای

علی‌اکبری بر لزوم حمل بار بر اساس موارد ذکر شده در کارت ماشین توسط کامیون‌ها و خودروهای سنگین به نصب سامانه کنترل تناژ در آزادراه‌های زنجان به قزوین، زنجان به تبریز، جاده دندی و جاده ماهنشان اشاره کرد.

وی با اشاره به تشکیل جلسات متعدد با حضور استاندار، معاون عمرانی استاندار و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به منظور جلوگیری از حمل اضافه بار کامیون‌ها عنوان کرد: با توجه به اینکه مبدا عمده کامیون‌ها مربوط به معادن است، مسئولان معدن‌های استان موظف به نصب باسکول در معدن شده‌اند که به نظرم یکی از راه‌حل‌های اصلی برای جلوگیری از تخریب راه‌ها است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به بهره‌گیری ناظران مربوطه از باسکول‌های سیار برای کنترل بار و استقرار باسکول در پاسگاه‌های پلیس اضافه کرد: علاوه بر موارد یاد شده، همکاران ما در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه میزان تناژ بار کامیون‌ها را به صورت رندوم و تصادفی کنترل می‌کنند.

این مسئول در مورد نحوه برخورد با کامیون‌های حاوی تناژ بالا تصریح کرد: در گام نخست بر اساس دستورالعمل با راننده برخورد می‌شود. بار دوم میزان جریمه به صورت تصاعدی بوده و در صورت تکرار کمیسیون ماده 12 برای رسیدگی به پرونده تشکیل و کارت هوشمند راننده بسته به نوع و تعداد تخلف، ابطال می‌شود.

علی‌اکبری با اشاره به بی‌توجهی تعدادی از مسئولان معادن به حمل بار با تناژ قانونی تاکید کرد: خوشبختانه با بازرسی‌های انجام گرفته توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت از این معادن این میزان نسبت به 4 سال قبل رو به بهبود است اما همچنان تخلفاتی در این زمینه صورت می‌گیرد.

لیلا محمدی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانتخریب آسفالتماشین های سنگینحمل و نقل جاده ای زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4771


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»