کد خبر: 8621
1401/02/07 - 17:35


استاندار زنجان در جمع معترضان به تأخیر در تحویل واحدهای مسکن ملی:

همه‌چیز دست ما نیست

افشارچی: حل مشکلات پیش روی واحدهای مسکن ملی زنجان نیازمند تدبیر است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- استاندار زنجان در جمع شماری از شهروندان که به دلیل تأخیر در تحویل و افزایش قیمت تمام‌شده واحدهای مسکن ملی در محوطه استانداری تجمع کرده بودند، گفت: حل مشکلات پیش روی واحدهای مسکن ملی زنجان نیازمند تدبیر است.

محسن افشارچی با حضور در جمع تجمع‌کنندگان و استماع سخنان آنان، اظهار داشت: ما سعی می‌کنیم در برابر عملکرد دستگاه‌های اجرایی متولی این پروژه، پاسخگو باشیم و هیچ‌وقت پاس دادن در کار نیست.

وی به موضوع تورم و اثر آن در قیمت تمام‌شده واحدهای مسکن ملی در استان اشاره کرد و ادامه داد: تمام پارامترهای مؤثر بر تورم در اختیار ما نیست و از طرف دیگر پروژه‌های مسکن ملی در زنجان تقریباً از تمام جهات در کشور نسبت به سایر استان‌ها جلوتر است.

افشارچی گفت: در خصوص قیمت تمام‌شده و هزینه‌های تکمیل واحدها می‌توانیم صحبت‌هایی بکنیم تا ببینیم چه تدبیری می‌توانیم در این خصوص داشته باشیم.

در این تجمع، حاضران نسبت به تأخیر در تحویل واحدهایی که باید ظرف مدت ۲ سال آماده می‌شدند و نیز افزایش قیمت تمام‌شده واحدها به حدود متری ۶.۵ میلیون تومان اعتراض داشتند.

یکی از حاضران گفت: الآن به ما می‌گویند علت افزایش قیمت تمام‌شده، تورم است؛ حرف ما این است که چرا همان موقع که پول از ما گرفتید کار را درست جلو نبردید که به تورم نخورد، در مقاطعی از سال که اعلام می‌شد پروژه در حال اجرا است، ما می‌رفتیم و می‌دیدیم که اصلاً کاری آنجا انجام نمی‌شود و کسی آنجا نیست.

یکی دیگر از شهروندان هم گفت: بر اساس برآورد نظام‌مهندسی زنجان، قیمت واحدهای مسکن ملی در این استان بین متری ۴ تا ۵.۵ میلیون تومان باید بشود آن‌هم با تجهیز کامل. ولی الآن راه و شهرسازی می‌گوید هزینه واحدها ۶.۶ میلیون تومان در هر واحد شده است.

یک شهروند دیگر هم اظهار داشت: هم‌اکنون مسکن ملی و افزایش قیمت‌هایی که در آن می‌دهند، به عامل ایجاد تورم در زنجان تبدیل‌شده و بنگاهی برای توجیه افزایش قیمت‌ها به رشد قیمت تمام‌شده این واحدها اشاره می‌کنند.

اجرای پروژه‌های طرح مسکن ملی از سال ۱۳۹۹ در استان زنجان آغاز شده است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، در قالب طرح اقدام ملی مسکن (که اکنون در طرح نهضت ملی مسکن ادغام‌شده است) حدود ۱۴ هزار واحد مسکونی برای متقاضیان در استان زنجان ساخته شود.

انتهای پیام/

 

منبع: ایرنا


صدای زنجاناستانداری زنجانمحسن افشارچیمسکن ملی
sedayezanjannews.ir/nx8621


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»