کد خبر: 883
1397/09/22 - 19:46


در نخستین نشست خبری شورای هماهنگی امور راه‌وشهرسازی استان اعلام شد:

زنجان؛ سومین شهر کشور در گرانی مسکن

بیات‌منش: زمین‌های خالی شهرک‌های گلشهر و اندیشه و خانه‌های لوکس شهرک کارمندان مهم‌ترین عوامل این گرانی هستند

پایگاه خبری صدای زنجان

صدای زنجان- مدیرکل راه‌وشهرسازی استان با اشاره به افزایش بی‌رویه قیمت زمین و مسکن در استان اعلام کرد که زنجان، سومین شهر کشور در افزایش بی‌رویه قیمت زمین و مسکن به‌شمار می‌رود.

مسعود بیات‌منش در نخستین نشست خبری شورای هماهنگی امور راه‌وشهرسازی استان که صبح دیروز برگزار شد، گفت: چند عامل باعث افزایش بی‌رویه قیمت زمین و مسکن در استان و شهر زنجان شده‌اند. یکی از این عوامل به خصوص در شهر زنجان، سودجویی از زمین‌های خالی‌ست.

بیات‌منش ادامه داد: زمین‌های خالی که در استان مخصوصاً در شهرک‌های گلشهر و اندیشه زنجان وجود دارند یکی از عوامل اصلی افزایش بی‌رویه قیمت زمین و مسکن به‌شمار می‌روند.

وی افزود: دومین مورد نیز مسکن فاخری است که متأسفانه در شهرک کارمندان زنجان دیده می‌شود.  این نوع مسکن در زنجان محدود است و مشتری زیادی هم دارد. موجی که افزایش قیمت این نوع مسکن ایجاد کرده نقاط دیگر شهر را هم تحت تأثیر قرار داده و کار را به جایی رسانده که متأسفانه زنجان، سومین شهر کشور در افزایش بی‌رویه قیمت زمین و مسکن شناخته می‌شود.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان با اشاره به بخش راه استان نیز گفت: همه راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار در استان آسفالت می‌شود.

بیات‌منش اظهار کرد: ۶ پروژه ملی در استان فعال است که از این تعداد سه محور بزرگراه و سه محور راه اصلی است.

وی با اشاره به اینکه بنا بر استانداردها باید ۳۲۰ کیلومتر بزرگراه در استان زنجان وجود داشت، ادامه داد: این در حالی است که در استان ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه با ساخت بزرگراه استان به استانداردها نزدیک می‌شود، خاطر نشان کرد: ۷۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه ها نیاز است این در حالی است که اعتبارات استان در این بخش ۵ میلیارد تومان است.

بیات‌منش با اشاره به اینکه به دنبال اعتبارات ملی برای اتمام پروژه‌ها هستیم، اضافه کرد: سعی شده از ظرفیت‌های مختلف راهکارهای تامین منابع از جمله فاینانس داخلی و بی او تی استفاده شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به اینکه براساس سند پنجم توسعه باید جاده‌های روستاهای بالای ۵۰ خانوار آسفالت می‌شد، بیان کرد: این اقدام در بازده زمانی تعیین شده انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در سند ششم توسعه باید روستاهای بالای ۲۰ خانوار آسفالت شود، بیان کرد: ۳۵۵ کیلومتر راه در استان زنجان در این بخش وجود دارد.

بیات‌منش با اشاره به اینکه ۲۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در استان به پیمانکاران واگذار شده است، تصریح کرد: این میزان طی چهار قرارداد واگذار شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه پیمانکاران بازوان دستگاه‌های اجرایی هستند، تصریح کرد: باید این افراد را با تقسیم فشار بین دستگاه‌ها و پیمانکاران حفظ کرد.

وی با اشاره به ظرفیت پیش‌بینی شده برای تهاتر و تعامل با پیمانکاران عنوان کرد: در استان زنجان نیز این ظرفیت استفاده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان هم‌چنین گفت: سیاست وزارت راه، توسعه حمل و نقل ریلی است و سه پروژه مهم در استان برای این کار به تصویب رسیده است.

بیات‌منش اظهار کرد: استان با توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، از راه‌هایی به ارزش 9000 میلیارد تومان برخوردار است که نگهداری از آن‌ها وظیفه سنگینی را بر دوش راهداری و حمل و نقل گذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: پیشرفت تکنولوژی، افزایش خودروها و نیاز به گسترش دسترسی‌ها و ارتباطات، ضرورت توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی را بیشتر کرده و در این راستا 6 پروژه ملی در حوزه راهسازی در استان در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه قرارداد ساخت راه‌های مواصلاتی و همین‌طور راه‌های روستایی به مبلغ 750 میلیارد تومان بسته شده است، تصریح کرد: این در حالی است که 50 میلیارد تومان پول داریم و منابع ملی هم برای اجرای پروژه‌ها کم است. البته موافقت اصولی فاینانس داخلی برای 6 طرح بزرگراه اخذ شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: سیاست کلی وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل این است تا بخشی از بار و مسافر را به سمت بخش ریلی ببرد و ظرفیت حمل و نقل هوایی و ریلی را افزایش دهد و در این راستا 3 پروژه را به تصویب رسانده که خط دوم زنجان – قزوین و زنجان میانه از مهم‌ترین آن‌ها است.

وی با اشاره به اینکه قصد داریم خطوط ریلی زنجان را از ایجرود به محور سنندج و همدان وصل کنیم، اظهار کرد: حلقه اتصال حمل و نقل ترکیبی، ایجاد پراک‌های لجستیک هستند.

 

#مسعود بیات‌منش، راه‌وشهرسازی زنجان، گرانی مسکن 

اقدام کننده: روزنامه صدای زنجان

sedayezanjannews.ir/nx883


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»