بیاتمنش: زمینهای خالی شهرکهای گلشهر و اندیشه و خانههای لوکس شهرک کارمندان مهمترین عوامل این گرانی هستند
صدای زنجان- مدیرکل راهوشهرسازی استان با اشاره
به افزایش بیرویه قیمت زمین و مسکن در استان اعلام کرد که زنجان، سومین شهر کشور
در افزایش بیرویه قیمت زمین و مسکن بهشمار میرود.
مسعود بیاتمنش در نخستین نشست خبری شورای
هماهنگی امور راهوشهرسازی استان که صبح دیروز برگزار شد، گفت: چند عامل باعث
افزایش بیرویه قیمت زمین و مسکن در استان و شهر زنجان شدهاند. یکی از این عوامل
به خصوص در شهر زنجان، سودجویی از زمینهای خالیست.
بیاتمنش ادامه داد: زمینهای خالی که در
استان مخصوصاً در شهرکهای گلشهر و اندیشه زنجان وجود دارند یکی از عوامل اصلی
افزایش بیرویه قیمت زمین و مسکن بهشمار میروند.
وی افزود: دومین مورد نیز مسکن فاخری است که
متأسفانه در شهرک کارمندان زنجان دیده میشود.
این نوع مسکن در زنجان محدود است و مشتری زیادی هم دارد. موجی که افزایش
قیمت این نوع مسکن ایجاد کرده نقاط دیگر شهر را هم تحت تأثیر قرار داده و کار را
به جایی رسانده که متأسفانه زنجان، سومین شهر کشور در افزایش بیرویه قیمت زمین و
مسکن شناخته میشود.
مدیرکل راهوشهرسازی استان با اشاره به بخش
راه استان نیز گفت: همه راههای روستایی بالای ۲۰ خانوار در استان آسفالت میشود.
بیاتمنش اظهار کرد: ۶ پروژه ملی در استان فعال
است که از این تعداد سه محور بزرگراه و سه محور راه اصلی است.
وی با اشاره به اینکه بنا بر استانداردها باید
۳۲۰ کیلومتر بزرگراه در استان زنجان وجود داشت، ادامه داد: این در حالی است که در استان
۱۱۳ کیلومتر بزرگراه وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه با ساخت بزرگراه استان به
استانداردها نزدیک میشود، خاطر نشان کرد: ۷۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه ها نیاز
است این در حالی است که اعتبارات استان در این بخش ۵ میلیارد تومان است.
بیاتمنش با اشاره به اینکه به دنبال اعتبارات
ملی برای اتمام پروژهها هستیم، اضافه کرد: سعی شده از ظرفیتهای مختلف راهکارهای تامین
منابع از جمله فاینانس داخلی و بی او تی استفاده شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به اینکه
براساس سند پنجم توسعه باید جادههای روستاهای بالای ۵۰ خانوار آسفالت میشد، بیان
کرد: این اقدام در بازده زمانی تعیین شده انجام شد.
وی با اشاره به اینکه در سند ششم توسعه باید روستاهای
بالای ۲۰ خانوار آسفالت شود، بیان کرد: ۳۵۵ کیلومتر راه در استان زنجان در این بخش
وجود دارد.
بیاتمنش با اشاره به اینکه ۲۷۰ کیلومتر از راههای
روستایی در استان به پیمانکاران واگذار شده است، تصریح کرد: این میزان طی چهار قرارداد
واگذار شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به
اینکه پیمانکاران بازوان دستگاههای اجرایی هستند، تصریح کرد: باید این افراد را با
تقسیم فشار بین دستگاهها و پیمانکاران حفظ کرد.
وی با اشاره به ظرفیت پیشبینی شده برای تهاتر
و تعامل با پیمانکاران عنوان کرد: در استان زنجان نیز این ظرفیت استفاده شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان همچنین گفت:
سیاست وزارت راه، توسعه حمل و نقل ریلی است و سه پروژه مهم در استان برای این کار به
تصویب رسیده است.
بیاتمنش اظهار کرد: استان با توسعه زیرساختهای
ارتباطی، از راههایی به ارزش 9000 میلیارد تومان برخوردار است که نگهداری از آنها
وظیفه سنگینی را بر دوش راهداری و حمل و نقل گذاشته است.
وی خاطرنشان کرد: پیشرفت تکنولوژی، افزایش خودروها
و نیاز به گسترش دسترسیها و ارتباطات، ضرورت توسعه زیرساختهای حمل و نقلی را بیشتر
کرده و در این راستا 6 پروژه ملی در حوزه راهسازی در استان در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به
اینکه قرارداد ساخت راههای مواصلاتی و همینطور راههای روستایی به مبلغ 750 میلیارد
تومان بسته شده است، تصریح کرد: این در حالی است که 50 میلیارد تومان پول داریم و منابع
ملی هم برای اجرای پروژهها کم است. البته موافقت اصولی فاینانس داخلی برای 6 طرح بزرگراه
اخذ شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: سیاست کلی وزارت راه و
شهرسازی در حوزه حمل و نقل این است تا بخشی از بار و مسافر را به سمت بخش ریلی ببرد
و ظرفیت حمل و نقل هوایی و ریلی را افزایش دهد و در این راستا 3 پروژه را به تصویب
رسانده که خط دوم زنجان – قزوین و زنجان میانه از مهمترین آنها است.
وی با اشاره به اینکه قصد داریم خطوط ریلی زنجان
را از ایجرود به محور سنندج و همدان وصل کنیم، اظهار کرد: حلقه اتصال حمل و نقل ترکیبی،
ایجاد پراکهای لجستیک هستند.
#مسعود بیاتمنش، راهوشهرسازی زنجان، گرانی
مسکن