کد خبر: 10493
1402/07/15 - 12:5


یادداشت/ سمیه محرمی

نماینده حاشیه‌دار

یکی از نمایندگان استان بار دیگر با ارائه عملکردی در فضای مجازی رسمی خود، مردم را وادار به واکنش نشان دادن کرده است، گویا تلاش نماینده حاشیه‌ساز برای داغ کردن تنور انتخابات به شدت نتیجه معکوس داشته و مردم را نسبت به حضور در انتخابات پیش رو مایوس کرده است.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ یکی از موضوعاتی که در روزهای اخیر موجی از واکنش‌ها را به دنبال داشته حضور یکی از نمایندگان مجلس در آیین نواخته شدن زنگ مهر بوده، البته حضور وی در این مراسم قابل تقدیر است اما تفاوت‌های فاحشی که برای جایگاه حضور دانش‌آموزان و مسئولان در نظر گرفته شده بود حاشیه‌ساز شد.

هر چند که این موضوع یک رخداد چند بعدی بود و بسیاری از بی تدبیری‌ها به مدیریت مدرسه در برگزاری این مراسم و برگزاری آن در شرایط نامناسب باز می‌گردد اما عدم واکنش مسئولان به ویژه نماینده مردم در مجلس به نحوه برگزاری مراسم و همچنین انتشار تصاویر این مراسم در کانال‌های رسمی این نماینده اذهان عمومی را تشویش کرده و موجب شد موجی از خشم نسبت به این نماینده ایجاد شود.

در این میان انتشار تصویر سخنرانی آقای نماینده برای دانش‌آموزان در کانال رسمی اطلاع‌رسانی وی و بازنشر این تصاویر موجب شده انتقادات به عدم وجود نگاه عدالت محورانه و برابری و ایجاد شکاف بین عامه مردم و مسئولان موجب دلخوری بخش قابل توجهی از مردم، والدین و فرهنگیان شود.

این واکنش‌ها به حدی بالا گرفته است که در روزهای اخیر و در فضای مجازی این شهرستان‌ها پویش دانش‌آموزی رای اولی‌ها برای ندادن رای به این نماینده راه‌اندازی شده است.

در متن این پویش آمده است، «پس از اهانت آشکاری که به شخصیت انسانی دختران دانش‌آموز خرم‌دره‌ای توسط نماینده پرحاشیه در آغازین روز شروع سال تحصیلی ( ۱۴۰۲ ) صورت گرفت، موجی از خشم و‌ نفرت همگانی علیه این نماینده مجلس در بین دانش‌آموزان رای اولی شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره ایجاد شد که آغازگر راه‌اندازی پویش دانش‌آموزی «حضور حداکثری رای اولی‌ها در انتخابات و رای ندادن به این نماینده در این دو شهرستان راه‌اندازی شده است تا جایی که دامنه این پویش، اکثریت شهرها و شهرستان‌های استان زنجان را نیز تحت پوشش قرار خواهد داد».

طبق بررسی‌های صورت گرفته در کانال رسمی این نماینده که به صورت مستمر به روز بوده در هیچ سالی آقای نماینده برای سخنرانی در مدارس شهرستان‌های ابهر، خرم‌دره و سلطانیه حضور نداشته و در آخرین سال نمایندگی خود حس تکلیف بر وی سنگینی کرده و در جمع دانش‌آموزان آن هم دانش‌آموزان رای اولی حضور یافته تا شاید بتواند اوجاق انتخابات را روشن کند اما به نظر می‌رسد بار دیگر تلاش این نماینده برای متفاوت بودن برعکس نتیجه داده است.

البته حواشی این نماینده پر حاشیه به این مورد خلاصه نشده و پیش از این نیز بارها با اظهار نظرهای جنجانی و توئیت‌های خود موجی از واکنش‌ها را به دنبال داشته است، برای نمونه، همین ماه گذشته و در ایام پیش از هفته دولت با انتشار توئیتی از حضور وزیر راه با توجه به رایزنی‌های خود خبر داده بود که علاوه بر واکنش مسئولان مربوطه موجب واکنش وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سئوال خبرنگاران شد و وی با رد حضور خود به دعوت نمایندگان تاکید کرده بود «به خاطر مردم آمده‌ام».

از دیگر نمونه‌های این حواشی توئیت آقای نماینده در مجلس علیه فائزه هاشمی جنجالی بود که واکنش‌های زیادی در پی داشته است، وی در توئیت جنجال برانگیز نوشته بود: «اگر حاج قاسم نبود، فائزه، کنیز داعش بود شاید»

همچنین در موردی دیگر آقای نماینده درباره استفاده نکردن از ماسک مدعی شده بود: «بیمه حضرت ابوالفضل هستم.» این موضوع واکنش‌های بسیاری به همراه داشت. اما او این خبر را کذب خواند و در این باره اینگونه توضیح داد: «یکی از خبرنگاران در مورد واکسن تحویلی به بهداری مجلس سوال کرد که در پاسخ به این سئوال عنوان کردم بهداری مجلس مطابق با سال‌های گذشته، درخواست واکسن کرده بود و نمایندگان اطلاعی از این درخواست نداشتند، اگر این واکسن را می‌دادند مجلس، مطمئن باشید من استفاده نمی‌کردم. ما احساس می‌کنیم بیمه حضرت ابوالفضل هستیم. من گفتم احساس می‌کنیم»، هر چند فایل صوتی و اظهارات سایر خبرنگاران حاضر در این جلسه مغایر با توضیحات نماینده مذکور بود و به نظر می‌رسد آقای نماینده برای دفاع از خود سعی در تلطیف موضوع داشته است.

در این میان ذکر یک موضوع بسیار حائز اهمیت است از یک سو نمایندگان مجلسی که عنوان انقلابی بودن را یدک می‌کشند باید از بسیاری از  حواشی دوری کنند تا به جایگاه کرسی‌های این نهاد که وظیفه قانون‌گذاری را بر عهده دارد خدشه‌ وارد نکنند و از سوی دیگر با توجه به قرار گرفتن در سال انتخابات با اقدامات هیجانی و احساسی و به دور از تدبیر زمینه دلسردی، ناامیدی و حتی خشم مردم نسبت به مجلس را فراهم نکرده و اقدامی انجام دهند که مردم را از صندوق‌های رای دورتر و دورتر کنند.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجاننماینده حاشیه‌داربیمه حضرت ابوالفضل
sedayezanjannews.ir/nx10493


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»