کد خبر: 3472
1399/03/15 - 10:56


رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان از برطرف شدن صد در صدی مشکل زمین برای استقرار شرکتهای دانش بنیان خبر داد؛

بودجه برنگشته است

رئیس پارک علم و فناوری استان گفت: بودجه تامین شده از سمت وزراتخانه برگشت نخورده است و در حال رایزنی هستیم تا راهکاری را اتخاد کنیم که مکان زمین برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان مشخص شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با اشاره به حل 100درصدی مشکل زمین در نظر گرفته شده برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: بودجه تامین شده از سمت وزراتخانه برگشت نخورده است و اکنون در حال رایزنی با معاون استانداری هستیم تا راهکاری را اتخاد کنیم که مکان زمین در نظر گرفته برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان مشخص شود.

چندی پیش رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان در مصاحبه‌ای در خصوص مشکلات پیش روی اختصاص زمین برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان با اشاره به اینکه امسال مشکل زمین شرکت‌های دانش بنیان زنجان برطرف خواهد شد، از فرصت کوتاه بودجه این پروژه خبر داده و گفته بود: برای حل این مشکل پیگیری‌های زیادی انجام شد. ضمن اینکه بودجه‌ای که برای این پروژه اختصاص پیدا کرده است، فرصت کمی دارد و اگر تعیین تکلیف قطعی واگذاری زمین اتفاق نیفتد بودجه آن برگشت خواهد خورد.

داود مرادخانی با بیان اینکه در حال حاضر بررسی این مشکل با راه و شهرسازی هستیم تا زمین را به صورت قطعی تحویل دهد، عنوان کرده بود: امسال 100 درصد این مشکل حل خواهد شد و این زمین برای شرکت‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

مرادخانی افزوده بود: در حال حاضر تعداد شرکت‌های دانش بنیان از ۵۴ واحد به بیش از ۶۰ واحد رسیده و استان زنجان در بین سایر استانها بیشترین نرخ رشد را به لحاظ تعداد دارد.

 وی گفته بود: برای استقرار همه شرکت‌های دانش بنیان بیش از ۱۰ هکتار زمین نیاز است تا این شرکت‌ها در یک محل به صورت متمرکز جمع شوند و بتوانند این شرکت‌ها از فناوری‌ها یکدیگر استفاده کنند.

خبرنگار صدای زنجان در پی بررسی زمان باقیمانده برای بودجه زمین در نظر گرفته شده برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان زنجان سراغ این مقام مسئول رفت.

مرادخانی این بار در گفتگو با پایگاه خبری صدای زنجان، با اشاره به اینکه بودجه تامین شده از سمت وزراتخانه برگشت نخورده است، گفت: اکنون در حال رایزنی با معاون استانداری هستیم تا راهکاری را اتخاد کنیم که مکان زمین در نظر گرفته برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان به دنبال زمینی برای ساخت شرکت‌های فناور و دانش بنیان خود هستند نه پارک علم و فناوری استان، خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری استان قادر است فعالیت خود را در دفتر کوچکی نیز پیش ببرد و نیازی به زمین ندارد.

این مسئول افزود: در این خصوص زمینی که مثل همه استان‌ها به شرکت‌های فناور و دانش بنیان داده می‌شود، تا این شرکت‌ها به صورت مجتمع در کنار هم گرد آیند و فعالیت‌های فناورانه خود را انجام دهند، در استان نیز اختصاص یافته است و هم اکنون پیگیر مکان در نظر گرفته شده برای این زمین هستیم.

مرادخانی خاطرنشان کرد: بودجه‌ در نظر گرفته شده برای این مهم تا آخر شهریورماه فرصت دارد و هنوز برگشت نخورده است و اکنون به کمک استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی پیگیر این موضوع هستیم تا مساله زمین را قطعی کنیم.

وی با اشاره به اینکه 4 گزینه در این خصوص در نظر گرفته شده است که باید دید کدام یک از این گزینه‌ها برای این امر اختصاص پیدا خواهد کرد، گفت: در حال حاضر 24 شرکت دانش‌بنیان در جهت دریافت زمین درخواست داده‌اند و امیدواریم که با مشخص شدن مکان آن، بتوانیم به همه این شرکت‌ها زمین بدهیم.

مرادخانی با اشاره به اینکه پس از واگذار شدن یک قطعه زمین به شرکت‌های دانش‌بنیان این وظیفه خود شرکت‌ها است که کار ساخت و ساز را شروع کنند، گفت: هیچ بودجه‌ای در زمینه ساخت ساختمان این شرکت‌ها در نظر گرفته نشده است و خود شرکت‌های دانش بنیان باید بودجه و اعتباری لازم را تامین کنند.

متاسفانه علیرغم پیگیریهای خبرنگار صدای زنجان مهرداد سلطانی، معاون عمرانی استانداری زنجان در این خصوص پاسخگو نبودند.

سوالات خبرنگار رسانه صدای زنجان در این خصوص بیشتر معطوف به دلایل تاخیر در زمینه واگذاری این زمین، مکان‌های در نظر گرفته شده برای این امر و حمایت‌های احتمالی از شرکت‌های دانش بنیان جهت ساخت شرکتهای دانش بنیان بود که متاسفانه بی‌جواب ماند./944

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانپارک علم و فناوری زنجانداود مرادخانیزمین شرکت های دانش بنیان زنجان
sedayezanjannews.ir/nx3472


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»