کد خبر: 4793
1399/08/22 - 13:31


پس از حدود یک ماه حاشیه:

مظفری، مدیرکل آموزش‌وپرورش زنجان شد

معاون وزیر آموزش‌وپرورش: مدیر توانمند در تغییرات می‌تواند شکوفاتر شود و این مهم برای مدیرکل سابق آموزش و پرورش نیز صادق است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: مسائل تربیتی در آموزش مجازی آسیب‌پذیر شده است.

علیرضا کاظمی پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، اظهار کرد: پست و مقام، امتحان مدیران بود و داشته‌ها و دارایی وسیله آزمون است. مسئولیت می‌تواند هم نعمت و هم نغمت است.

وی افزود: شکرگذاری بهترین انتخاب در خدمت است و در نظام آموزش و پرورش اهمیت بیشتری دارد و این فرصت نعمتی است که به یک فرد واگذار شده و در پایان خدمت، بهترین کار این است که طلب غفران کرد.

این مسئول ادامه داد: طول زمان مدیریت اهمیتی ندارد، بلکه عرض آن و اثرگذاری فعالیت‌های انجام شده در ارزیابی‌ها اهمیت دارد و خوشبختانه اقدامات بسیار عمیق و اثرگذار در این استان انجام شده است.

کاظمی تصریح کرد: در شرایط کنونی آموزش از راه دور معلمان در عرصه آموزش کارشان از پزشکان که در خط مقدم بیماری کرونا در حال مبارزه هستند، سخت‌تر بوده و جهاد آموزشی معلمان قابل توصیف نیست.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورشی یادآور شد: در حال حاضر معلم به‌صورت شبانه‌روز در اختیار دانش‌آموز است و چند برابر بیشتر زحمت می‌کشد. کار تربیتی در فضای مجازی سخت است. امروز بخش‌های تربیتی آسیب‌پذیرتر از سایر بخش‌ها بوده و معلمان و برنامه‌ریزان بر این مسئله توجه کنند.

وی خاطرنشان کرد: در عرصه مدیریتی یک متغییر سبب کاهش توانمندی‌های یک مدیر نمی‌شود، بلکه مدیر توانمند در تغییرات می‌تواند شکوفاتر شود و این مهم برای مدیرکل سابق آموزش و پرورش نیز صادق است. همچنین انتظار می‌رود مدیرکل فعلی با مشورت و تعامل با همه ذی‌نفعان خود، امورات این دستگاه فرادستگاهی را پیش ببرد.

در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان اظهار کرد: در حال حاضر که با بیماری کرونا درگیر هستیم اتاق فکری تشکیل می‌شود تا تصمیم‌هایی برای آموزش و به خصوص پرورش پس از بیماری کرونا گرفته شود و این مهم در مناطق روستایی و محروم با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود.

حسن مظفری ادامه داد: دانش‌آموزان این مناطق هم از آموزش و هم پرورش کمتری برخوردار هستند که تحقق این امر سبب حرکت در مسیر عدالت آموزشی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان نیز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، اظهار کرد: خوشبختانه هر دو مدیرکل بومی بودند و با شناختی که دارند می‌توانند آموزش نسل آتی استان را به خوبی عهده‌دار شوند.

محمدرضا آبی‌پور ادامه داد: همه مدیران دانش‌آموخته نظام آموزش و پرورش کشور هستند و امیدواریم فرزندان استان با راهبری دستگاه تعلیم و تربیت، مدیران شایسته و توانمندی در آینده شوند.

در ادامه این جلسه، مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان زنجان، اظهار کرد: جلسه تودیع و معارفه، جلسه واگذاری امانت بوده و سمت و جایگاه امانتی برای مدیران است.

ابراهیم رفیعی با اشاره به مشکلات موجود در مسیر خدمت، افزود: در دوره خدمتم سه مسئول در وزارت آموزش و پرورش تغییر یافت و این در حالی بود که در خود استان وضعیت سازمانی مناسب نبود، به ‌طوری ‌که ۵۰ درصد نواحی آموزشی توسط سرپرست اداره می‌شد.

این مسئول ادامه داد: کارها بر اساس برنامه‌مداری و راهبردهای استان و وزارت آموزش و پرورش آغاز و راهبردهای سند تحول بنیادین در نمازهای جمعه با تشکیل حلقه‌های مختلف ایجاد شد.

رفیعی تصریح کرد: استان زنجان با کمتر از ۲۰۰ هزار دانش‌آموز توانست، رتبه‌های اول را در پرسش مهر کسب کرده و این نشان از کار جهادی معلمان و دانش‌آموزان است. همچنین در طرح یاری‌گران زندگی نیز رتبه خوبی کسب کرده و با وجود پتانسیل بالا در یک سال اخیر زنجان در حوزه فرهنگی می‌درخشد.

مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به توسعه متوازن بین رشته‌ای متوسطه، یادآور شد: پوشش تحصیلی در استان روستامحور زنجان ۹۹ درصد است که این میزان تثبیت و افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: مدیر باید بین مصالح فردی و منافع جمعی و دستگاهی یکی را انتخاب کند. گاهی رودربایستی‌ و ناهنجاری‌هایی وجود دارد که مانع برخی انتخاب‌ها می‌شود ولی تاکنون از حق و شخصیتی به نفع دستگاه حمایت کرده‌ایم و عزت معلمی ارزشمندترین چیزی است که مدیرکل آموزش و پرورش می‌تــواند انتخاب کند.

در این مراسم ابراهیم رفیعی که ۲۲ ماه و ۲۵ روز سکان‌دار آموزش و پرورش استان زنجان بود، تودیع و حسن مظفری به‌عنوان مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان معارفه شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاناموزش و پرورش زنجانحسن مظفریابراهیم رفیعی
sedayezanjannews.ir/nx4793


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»