کد خبر: 5429
1400/01/07 - 22:9


«نامه ناخوانده»؛ بهانه هجمه به خاتمی

محمدعلی خالق‌نژاد - فعال رسانه‌ای و کنشگر سیاسی

پایگاه خبری صدای زنجان

هر از چندگاهی نام سیدمحمد خاتمی، رئیس دولت اصلاحات بر سر زبان‌ها می‌افتد و به بهانه‌های مختلف سیبل تهاجمات قرار می‌گیرد و هرکسی از طنّ خود به طریقی ایشان را می‌نوازد. تو گویی این هجمه‌ها پایانی ندارد و از این رهگذر دل مهاجمان و هتاکان تسکین می‌یابد.

اخیرا خبری منتشر شده مبنی بر اینکه سید محمدخاتمی نامه‌ای به مقام معظم رهبری نوشته‌اند. خبر  انتشار نامه منتسب به خاتمی فارغ از صحت و سقم آن با واکنش‌های عجیب و غریبی از سوی مخالفین و موافقین مواجه شده است. و اما تحلیل و تفسیر خبرِ نامه ناخوانده؛ اولاً: ماهیت و هویت بسیاری را بیش از گذشته آشکار ساخته و نشان داد که بچه‌ها برای درختان بی‌ثمر سنگ پرتاب نمی‌کنند. دوماً: نقش یک مصلح سیاسی در تعیین سرنوشت جامعه را به تصویر می‌کشد.

هیچ‌کس از محتوای نامه‌ای که تاریخ نگارش آن توسط رئیس جمهور اسبق ایران به رهبر معظم انقلاب به ۳ ماه پیش برمی‌گردد اطلاعی ندارد اما طیف‌هایی همزمان به اصل نگارش نامه ایراد گرفته و نگارنده آن را مورد هجمه توپخانه‌ای خود قرار می‌دهند. هجمه‌کنندگان به خاتمی یا به تعبیری هتاکان خاتمی عمدتاً اصولگرایان تندرویی هستند که با اپوزیسیون خارج‌نشین و براندازانی که با اصل نظام جمهوری اسلامی مشکل دارند همنوا شده و از شخصیت کاریزمایی و تاثیرگذار رئیس دولت اصلاحات وحشت دارند که اینگونه به خاطر نوشتن نامه‌ای دلسوزانه به رهبری به تب و تاب افتاده‌اند.

این جماعت غافل از آنند که نزد خاتمی مصالح و منافع ملی کشور و آسایش و رفاه مردم بر هر چیزی ارجحیت دارد.

ذکر این نکته ضروری است که در بین این دو گروه عده‌ای هم هستند که به واسطه نارضایتی از اوضاع اقتصادی، معیشتی و یا به عبارتی "یاس" و"خستگی" از وضع موجود اعتراضات به حق و درست؛ دیواری کوتاه‌تر از خاتمی نیافته و می‌خواهند روش و منش او را مقصر اوضاع فعلی کشور جلوه دهند.

کارنامه خاتمی در دوره‌ای که از منجنیق اصولگرایان سنگ می‌بارید، واضح و روشن است. همه شاخص‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه روندی مثبت را به نمایش می‌گذارد و وی به پشتوانه و اعتبار آن دوره نسبت به سرنوشت کشور دغدغه دارد که ناگزیر روزی در روستایی در دماوند "رای" می‌دهد و دیگر روز در راستای رضایتمندی مردم "تَکرار" می‌کند یا در یک روز هم "سکوت"می‌کند‌ ،امروز هم باز به خاطر مصلحت مردم "نامه" می‌نویسد و یا از نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان حمایت می‌کند و اصلاح‌طلبان نیز از اعتبار ایشان برای پیشبرد امورات کشور بهره‌ها می‌گیرند.

وضعیت وهویت براندازان مشخص و مبرهن است که با هرکسی که داخل نظام و دلسوز انقلاب و کشور و مردم باشد مخالفت و معاندت می‌ورزند و شکی در آن نیست، اما روی سخن نگارنده در  نوشتار حاضر با مخالفان اصولگرای این نامه ناخوانده می‌باشد؛ ۲۴سال است هر تهمت و تخریبی که ممکن بوده علیه سید محمدخاتمی رواداشته و می‌دارید اما اونه تنها در دوران  ۸ساله ریاست جمهوری‌اش بلکه پس از آن هم مورد اقبال عمومی بوده و منشاء آثار فراوان در داخل و خارج کشور خصوصا در عرصه بین‌الملل و جهان اسلام بوده است. چرا از تکرار روش‌های قدیمی و نخ‌نما شده خسته نمی‌شوید و تلاش نمی‌کنید با رویکرد باز، مثبت و تعاملی با یک واقعیت موجود و اجتناب‌ناپذیر رفتار کنید؟! آیا تکرار اتهاماتی که در هیچ محکمه‌ای به اثبات نرسیده است علیه کسی که حضرت امام خمینی(ره) او را "فرزند فاضل و باتقوا و متعهد خویش" خوانده و رهبر معظم انقلاب بارها از او به نیکی یادکرده‌اند موجب آن نمی‌شود که در طرف اشتباه تاریخ قرار بگیرید؟!

راستی اگر از صحت این سخنان خویش مطمئنید و معتقدید که خاتمی نزد مردم اقبالی ندارد چرا حتی از یک نامه ناخوانده سریعا ابراز نگرانی کرده و حکم قاطع برای نویسنده آن صادر می‌کنید؟!

به نظر می‌رسد اینگونه رفتار و اعمال و تکفیر هر آن کس که مثل ما نمی‌اندیشد در مباینت با اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است.

در خاتمه می‌توان گفت که هم‌آوایی براندازان و دلواپسان داخلی در هتاکی و هجمه به خاتمی بیش از هر چیز موید اعتبار و شخصیت کاریزمایی اوست که مخالفان افراطی‌اش آن را برنتابیده و آنان را اینگونه به خاتمی هراسی انداخته است. باید اذعان داشت که شرافت و آبروی خاتمی از بزرگترین سرمایه‌های کشور و کماکان از روزنه‌های امید مردم بوده و خواهد بود که اینگونه بی‌مهابا مورد خشم و غضب و آماج تیرهای سهمگین آنان قرار می‌گیرد لذا جا دارد گفته شود:

"زمنجنیق فلک سنگ فتنه می‌بارد".

انتهای پیام/

اقدام کننده: دبیر تحریریه

sedayezanjannews.ir/nx5429


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»