عضو کمیسیون آموزش،تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به کمبود ۲۲۰ هزار معلم و ۵۰ هزار نیروی پشتیبانی در وزارت آموزش و پرورش گفت: کلاسهای بدون معلم یک ضعف بسیار بزرگ است
پایگاه خبری صدای زنجان- عضو کمیسیون آموزش،تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به
کمبود ۲۲۰ هزار معلم و ۵۰ هزار نیروی پشتیبانی در وزارت آموزش و پرورش گفت: کلاسهای
بدون معلم یک ضعف بسیار بزرگ است.
رتبه
بندی معلمان
حجتالاسلام
احمد حسین فلاحی اظهار داشت: در دولت قبلی به ویژه در دوران کرونا، آموزش عشایر رها
شده بود و بسیاری از آنها از تحصیل باز ماندند.
وی با
بیان اینکه عشایر به صورت فصلی مهاجرت دارند و معلمی برای آنها دیده نشده بود، تصریح
کرد: با توجه به بازگشت عشایر به استان، توجه به آموزش عشایر را مدنظر قرار دهیم.
نماینده
مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: چادرهای آموزشی برای عشایر برپا شده و مربیان
جهادی هم مشغول به کار شدهاند.
فلاحی
با تاکید بر اینکه هدف ما بازگرداندن دانشآموزان ترک تحصیل کرده به آموزش و تحصیل
است، عنوان کرد: متاسفانه آمار جاماندگان از تحصیل زیاد است.
وی با
بیان اینکه در بحث آموزشی گروههای غیر عشایر هم مشکلات زیادی وجود دارد، اظهار داشت:
دولت قبل با کم کردن ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ضربه سنگینی به بدنه آموزشوپرورش وارد
کرده است.
نماینده
مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با کمبود ۲۲۰ هزار نفر نیروی معلم
و ۵۰ هزار نیروی پشتیبانی مواجه هستیم، تصریح کرد: کلاسهای بدون معلم یک ضعف بسیار
بزرگ است.
فلاحی
با بیان اینکه در بحث جبران کمبود معلم باید نیروهای ارزشی و جهادی پای کار بیایند،
عنوان کرد: راهاندازی مدارس غیر انتفاعی راه حل جبران کمبود معلم است.
وی با
تاکید بر اینکه باید از شیفت مخالف مدارس برای آموزش دانشآموزان استفاده شود، تصریح
کرد: یک شیفته شدن مدارس سبب کمبود معلم شده است.
نماینده
مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر شیفت مخالف مدارس دایر شود، معلمان میتوانند
برای بهبود وضعیت معیشتی خود در شیفت بعد از ظهر هم تدریس کنند.
انتهای
پیام
منبع:رویداد24