کد خبر: 9657
1402/02/27 - 10:36


مردم به کارنامه مجلس انقلابی نمره قبولی خواهند داد؟

سمیه محرمی

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز - انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی چهار سال پیش در تاریخ ۲ اسفند ۱۳۹۸ برای تعیین ۲۹۰ کرسی نمایندگی مجلس برگزار شد به این امید که مدعیان نمایندگی مردم این بار در مجلس بتوانند دردی از مردم درمان کنند و گره‌ای از مشکلات آنان باز کنند.

حال این مجلس در آخرین سال کاری خود و در انتهای ایستگاه باید ببیند چقدر موفق عمل کرده است و تا چه میزان از وعده‌های خود برای بهبود شرایط کشور با تصویب مصوبات موثر در زندگی مردم را محقق کرده است؟ آیا مردم به کارنامه مجلس انقلابی نمره قبولی خواهند داد؟

آنچه می‌توان به عنوان یک شهروند و یک ایرانی از دید عامه مردم نسبت به مجلس اظهار کرد قالب، بودن حاشیه بر متن فعالیت مجلس یازدهم است! مجلسی که در چهار سال گذشته چه در زمینه خرید سیسمونی ترکیه‌ای، چه سیلی زدن به سرباز راهور و یا تحویل خودروهای شاسی بلند و مدارک شائبه‌دار تحصیلی تعدادی از نمایندگان و غیره همواره با چالش فشار افکار عمومی برای پاسخگویی مواجه بود و بیشترین انرژِی این مجلس برای پاسخگویی به این حواشی صرف شده است، حواشی در این مجلس به حدی رسیده است که نمایندگان بیش از اینکه مشغول پرداختن به معضلات موجود در جامعه و قانون‌گذاری برای کاهش این مشکلات باشند در حال مصاحبه و اظهارنظر در مورد این حواشی و تبرئه و یا دفاع از اقدامات خود هستند.

اقشار مختلف مردم و همچنین بسیاری از تشکل‌ها، مجموعه‌ها و نهادهای مدنی وحقوقی برای بهبود شرایط زندگی و افزایش کیفیت معیشت مردم انتظارات زیادی از مجلس انقلابی داشته و دارند که با شعار حمایت از همه آحاد جامعه به ویژه قشر ضعیف روی کار آمده ولی رفتار و رویه در پیش گرفته شده توسط این مجلس سنخیتی با شرایط جامعه نداشته و به نظر می‌رسد دیواری بین مردم و نمایندگان حائل شده و دیگر همزبانی لازم بین آنها وجود ندارد.

برای نمونه در همین موضوع کنترل تورم و گرانی،مشکلات اقتصادی و معیشت مردم، اصلاح طرح رتبه‌بندی معلمان، حل مشکل بیمه کارگران ساختمانی و غیره که تنها تعداد انگشت شماری از مطالبات اقشار مختلف بوده است، مجلس نتوانسته عملکرد موفقی از خود ارائه دهد و مردم باور دارند خیلی از مشکلات و معضلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی موجود در جامعه نه تنها با روی کار آمدن این مجلس سر و سامان نیافته بلکه بیش از پیش شده است و سفره مردم هر روز بیشتر از قبل کوچک ترشده و فشارهای اقتصادی و اجتماعی بر اقشار مختلف در حال افزایش است.

بی شک همه معتقد و مطمئن هستند که مجلس انقلابی برای داشتن درک درست از زندگی همه اقشار جامعه، باید در بین مردم حضور داشته و از شرایط زندگی آنان اطلاعات دقیق و میدانی داشته باشند و تنها به دریافت اطلاعات جمع‌بندی شده و شسته و رفته اکتفا نکنند و این میسر نمی‌شود مگر به اینکه این نمایندگان محترم از خودروهای شاسی بلند خود پایین آمده و در بین مردم زندگی کنند تا با درد آنها از نزدیک آشنا شوند.

 

انتهای پیام/

 

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجان
sedayezanjannews.ir/nx9657


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»