کد خبر: 10760
1402/08/27 - 10:35
یادداشت/ نازخند صبحیدر سال مهار تورم و ...در تلویزیون، رادیو، بیلبوردها و جاده ها بطور کلی در جای جای شهرها کشور به ویژه جادهها دیگر از تولید، خبری نیست. همه جا در تبلیغ فروش با تخفیف کالاهای فروشگاهها و شهر خریدهایی میپردازند که اینجا به تولید ندارند تنها مصرف را تبلیغ میکنند یا ادعای ارزانی و تخفیف و اقساطی حتماً بدون پیش قسط با زمان طولانی تسویه حساب و چک و ضامن و حتی با دادن وام و تسهیلات به صورت اغواگرانهای به تشویق و ترغیب شهروندان برای خرید میپردازند.
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ در
تلویزیون، رادیو، بیلبوردها و جاده ها بطور کلی در جای جای شهرها کشور به ویژه
جادهها دیگر از تولید، خبری نیست. همه جا در تبلیغ فروش با تخفیف کالاهای فروشگاهها
و شهر خریدهایی میپردازند که اینجا به تولید ندارند تنها مصرف را تبلیغ میکنند
یا ادعای ارزانی و تخفیف و اقساطی حتماً بدون پیش قسط با زمان طولانی تسویه حساب و
چک و ضامن و حتی با دادن وام و تسهیلات به صورت اغواگرانهای به تشویق و ترغیب
شهروندان برای خرید میپردازند. بنابراین خبری از تولید نیست و تولیدکنندگان
مطمئناً به علت گرانی تابلوهای تبلیغاتی قادر به تبلیغ کالای خود نیستند. تنها
حکمرانها فضاهای وسیع برای تبلیغ دارند. سایرین نه غرفهای دارند و نه تعاملی و ارتباطی
با مشتریان و تنها واسطهها با در اختیار گرفتن فضاهای وسیع و با استفاده از چهرههای
مشهود، از اعتباریابی فروشگاه و کالاها بهره میبرند. چگونه است که در سال تورم و
رشد تولید این واسطهها بدون عرصه تبلیغات شهری و رسانههای تکی نظیر رادیو و
تلویزیون جولان میدهند؟ چگونه است که این نوع تبلیغات با سیاسپتهای دولت، یعنی سالی
برای مهار تورم بیگانهاند و شرکتهای تولیدی، نوآور و با کیفیت بی صدا و رسانه
هستند و تابلوها به رسانههای تبدیل شدهاند که با بدهکار کردن «فروش اقساطی با
سودهای بالا» بخش اعظم سرمایههای مردم را به سوی خود جلب میکنند و بخش اعظم
سرمایههای آنان را به سوی خود جلب و غیرمستقیم با تقویت رکود تولید به توسعه
کالاهای بیکیفیت و گران دامن میزنند. این سیاست رسانههای ضد تولید با کیفیت است
و به جای رشد تولید به خاموشی بیشتر چراغ تولید و تعطیلی کارخانهها و شرکتهای
تولیدی معتبر و تقویت شرکتهای دارای تولیدی بیکیفیت و توسعه تولید پنهان میانجامد؛
زیرا واسطه گران بیشتر به سود فروش میاندیشند نه کیفیت و پاسخگوئی و مسئولیتپذیری
به نظر میرسد که نگاه درآمدزایی حداکثر از محل تبلیغات، صدا و سیما و رسانههای
شهری را به سمت شرکتها و افراد واسطه گر سوق داده است که تنها به خلق ثروت از
بحران رکود و تورم میاندیشند. بیشتر شرکتهای تولیدی به جهت گرانی و قیمتهای
سرسام آور تبلیغات در رادیو، تلویزیون و حتی بیلبوردهای شهری بودجه و رغبت کافی
برای معرفی کالاها و خدمات خود را ندارند. این چنین است که رسانهها فضایی برای
تبلیغات ندارند. اینجاست که در سال مهار تورم و توسعه بر رشد تولید نیازمند یک
انسجام و سیاست و برنامههای حمایتی اجرائی رسانهای دارد تا بیش از این تولید
رکود یابد.
اقدام کننده: ایرج_رفیعی
صدای زنجانیادداشتاقتصادتورمsedayezanjannews.ir/nx10760