کد خبر: 11462
1402/12/15 - 9:10


یادداشت/ امید امین فر

حوضی که ماهی ندارد

بازهم انتخابات بازهم مشارکت اما نه از نوع حداکثری بلکه پایین ترین درصد از تمام انتخابات انجام شده

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ بازهم انتخابات بازهم مشارکت اما نه از نوع حداکثری بلکه پایین ترین درصد از تمام انتخابات انجام شده. انتخاباتی که با حضور یک حزب با انشعاباتش برگزار شد. با این توضیح که پایین بودن مشارکت هم به زعم دارنده قلم زرین یکصد میلیون تومانی افتاد گردن روحانی. 
حالا بیش از گذشته آواز ابوعطا بلند است و دولت و مجلس ادعای یکدستی و انقلابی بودن را به رخ می کشند اما با دعواهای درون حزبی بر سر تعداد صندلی ها و مناصب و مقام ها.

حالا دیگر سلیقه ای برای کوبیدن و مقصر جلوه دادن آن وجود ندارد . حوض سیاست بدون ماهی شده؛ خودشان هستند و خودشان. گویا همه به بازی گرفته شده اند و فکر می کنند که کسی نمی داند اینها همه چیز را به بازی گرفته اند و خدمتی در کار نیست.  «بازی اهل سیاست که فریب است و دروغ خدمت خلق ستمدیده خطابش کردند»

می گویند اقتدار از مشروعیت می آید و نمایانگر قدرت سیاسی است اما وقتی ۶۰ درصد حائزین شرایط در انتخابات شرکت نمی کنند آیا این مجلس می تواند دارای اقتداری باشد که منافع مردم را تامین کند؟

مجلس دوازدهم هم تشکیل خواهد شد اما تندتر و تیزتر  از آنچه که تصورش را بکنید. دعوای صندلی ریاست مجلس؛ پیگیری طرح صیانت و لایحه عفاف و حجاب و حمله گاه و بی گاه به کارگزاران غیرهمسو با جبهه اصول گرایی و نواصول گرایی. این مجلس پاجوش های مدعی همچون امیرحسین ثابتی را هم در ترکیب دارد که تیشه به ریشه چنار خواهد زد. تا بگوید دوران جدیدی از اصولگرایی آغاز شده است. دوره ای که نگاه جدی به صندلی پاستور هم دارد تا آنرا هم نصیب جبهه پایداری نماید.

از نظر دولت و مجلس کشور به سرعت در حال رسیدن به قله است و همه خرسند از این حرکت . اما شاید این بیت از فرخی یزدی برعکس این تفکر باشد که «لب فروبسته ز دردیم و پشیمانی و غم گرچه خرسندی و تسلیم حسابش کردند»

این نیز بگذرد تا چه پیش آید زین پس

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانانتخاباتمجلس دوازدهمسیاست
sedayezanjannews.ir/nx11462


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»