کد خبر: 12487
1403/05/15 - 8:39


یادداشت/ امید امین فر

نقدی بر مصاحبه معاون محترم استاندار

بعد از انتشار گزارشی در صدای زنجان، نشست مطبوعاتی معاون محترم توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان در پاسخ به منتقدین طرح شهید زین الدین برگزار و برای اطلاع عموم منتشر شد اما گویا این نشست ابهامات دیگری ایجاد کرده که بد نیست مروری بر این ابهام زدایی بیندازیم و پاسخ آن را هم ببینیم

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ بعد از انتشار گزارشی در صدای زنجان، نشست مطبوعاتی معاون محترم  توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان در پاسخ به منتقدین طرح شهید زین الدین برگزار و برای اطلاع عموم منتشر شد اما گویا این نشست ابهامات دیگری ایجاد کرده که بد نیست مروری بر این ابهام زدایی بیندازیم و پاسخ آن را هم ببینیم .

در بخش اول نشست مطبوعاتی هرگونه وارد کردن ابهام به طرح مذکور "توهم توطئه" خوانده شده است!! که در نوع خود جالب است توطئه از طرف کی؟ آیا سئوال پرسیدن مترادف با توهم است یا مطرح کردن ابهام برای شفافیت اقدام توطئه آمیز است ؟ آیا متقاضی استخدام نباید از فرایند برگزاری طرح مطلع باشد؟ این شیوه پاسخگویی فارغ از اینکه محتوی و نحوه صدور مجوز استخدام طرح شهید زین الدین بر اساس قوانین موجود محل سئوال است و مسئولیت آن در سراسر کشور بر عهده صادر کننده مجوز است نه مسئولین اجرایی، نوعی فرار به جلو می باشد.

در بخش دیگری پاسخگوی محترم وقوع تخلف در به کارگیری نیروی قراردادی بیش از سقف قانونی را پذیرفته و مسئولیت آن را متوجه دولت قبلی می نمایند با این توضیح که قرار است نیروهای مازاد جابجا شوند تا به حد استاندارد برسند . ایشان جذب نیروی قراردادی را به صورت ساعتی یا کار معین برای حداکثر یکسال مجاز می دانند اما جالب است که برخلاف توضیح خودشان انتصاب افراد به پست های کلیدی حتی بدون داشتن رابطه استخدامی، سوابق مدیریتی، شناسه استخدامی، تامین اعتبار و .. به صورت قراردادی را غیرقانونی ندانسته و از آن دفاع می نمایند و در توضیحی عجیب تر انتصاب از بین نیروهای پیمانی را غیرقانونی می دانند آنهم در شرایطی که در قانون مدیریت خدمات کشوری تنها دو روش استخدام رسمی و پیمانی پیش بینی شده است. 

(ماده 45 قانون). ایشان اعلام می نمایند "منصف باشید اگر این انتصابات غیرقانونی بود جلویش را می گرفتند". حالا سئوال این است آیا عدم برخورد یا ممانعت به معنی قانونی بودن اقدام غیرقانونی است؟ 

آیا چون قبلا در استانداری انتصابات مشابه اتفاق افتاده دلیلی بر ادامه روند ناصواب است؟ تعریف ایشان از انصاف چیست؟ آیا مسئولیت های پست های کلیدی مسئولیت ساعتی و موقت است؟ 

آیا انتصاب قبل از طی فرایند قانونی یا جذب نیروهای قراردادی در پست های کلیدی و مشاور معنایش استاندارد سازی است یا خبر ار وقوع تخلف جدید می دهد؟ 

این مسئول محترم در پاسخ به چرایی استفاده از افراد در حین انجام وظیفه اعلام می نمایند، جذب این افراد با مجوز بوده است. خوب کدام مجوز؟ در خصوص جذب نخبگان آیا شیوه نامه جذب نخبگان و استعدادهای برتر در دستگاههای اجرایی از قبیل داشتن مدرک تحصیلی و کسب امتیاز لازم بر اساس شیوه نامه توسط نخبه رعایت شده است؟

در بخش دیگری عنوان شده وزارت کشور صلاحیت صدور مجوز به کارگیری بخشداران را دارد!!! و هم اینک در حال طی مراحل جذب یکی از بخشداران با قرارداد کار معین هستیم . بهتر نبود ایشان از مرجع صدور مجوز هم نام می بردند ؟ این مجوز صادر شده برای نیروهای شاغل است یا غیرشاغل؟ شرایط استفاده از نیروهای غیرشاغل چگونه است؟ آیا فرد غیرشاغل بدون داشتن سابقه کار اجرایی از عهده مسئولیت پست بخشداری برمی آید؟

و اما اینکه از نظر ایشان اگر کسی نماز نخواند و روزه نگیرد استخدامش کنسل است با کدام استدلال منطقی بیان شده است؟ آیا این استدلال مغایر با اصل 28 ام قانون اساسی نیست؟ آیا این طرز تفکر برخلاف شرایط عمومی داوطلبان که در بخش دوم دفترچه آزمون استخدامی طرح شهید زین الدین(اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی) ذکر شده نیست؟ آیا ایشان مسئول بهشت و جهنم افراد هستند؟ آیا نسخه جدید فیلم اخراجی ها را می سازید؟ ایشان در خصوص اعمالِ فردی افراد علم غیب دارند؟آیا جناب مسئول محترم نماز و روزه قضا شده ندارند؟ ایشان با چه استدلالی افرادی را که به تشخیص اینکه نماز نمی خواند و روزه نمی گیرد در صف منافقین قرار می دهد؟ آیا تمام افراد ظاهرالصلاه و روزه دار با یقین و باور نماز می خوانند و روزه می گیرند؟ ایشان چگونه ادعا می کنند با روش علمی مسئولیت پذیری فرد فاقد تخصص و مهارت اما نمازخوان و روزه دار را می سنجند؟

در ادامه ایشان از دعوت 5 برابر ظرفیت به گزینش نهایی صحبت می کنند مگر نه این است که در بخش ششم دفترچه منتشر شده اعلام شده انتخاب از بین سه برابر ظرفیت پذیرش متقاضیان صورت می پذیرد؟ علت دعوت از پنج برابر ظرفیت چیست؟

و کلام آخر ایشان که فرموده اند کار در دولت تحفه نیست! خادم مردم و منت! خادم مردم و بهانه تراشی! خادم ملت و چشم داشت تحفه! اگر پست و مقام تحفه و هدیه ملت نیست پس بهترکه عطایش به لقایش بخشیده شود که خدمتگزاران زیادی در صف خدمتند تا شما را به آسودگی و آرامش برسانند.                                                            

 بد و نیک مردم چو می بگذرند     

همان به که نامت به نیکی برند

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانیادداشتطرح شهید زین الدینسابقه کاری
sedayezanjannews.ir/nx12487


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»