کد خبر: 4475
1399/07/08 - 18:53


معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در زنجان اعلام کرد:

فروش 120 هزار میلیارد تومانی شرکت‌های دانش‌بنیان

بنا به اظهارات معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیش از 5 هزار و 300 شرکت دانش‌بنیان در سطح کشور وجود دارد که میزان فروش سال گذشته آن‌ها 120 هزار میلیارد تومان بوده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- بنا به اظهارات معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیش از 5 هزار و 300 شرکت دانش‌بنیان در سطح کشور وجود دارد که میزان فروش سال گذشته آن‌ها 120 هزار میلیارد تومان بوده است.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور عصر دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با اشاره به حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در ایام شیوع کروناویروس و همت آن‌ها در تولید و تهیه تجهیزات پیشگیری از این ویروس نظیر کیت‌های تشخیص اظهار کرد: در حال حاضر این شرکت‌ها دستگاه‌هایی نظیر سی.تی.اسکن را تولید می‌کنند که علاوه بر داخل کشور به سایر کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

وی با اشاره به موفقیت‌های چشمگیر شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه تهیه و تولید تجهیزات پیشگیری از کرونا از جمله کیت‌های تشخیص به ویژه در فروردین‌ماه و اردیبهشت‌ماه سال جاری اعلام کرد: در حوزه ساخت واکسن نیز اتفاقات بزرگی طی دو سه سال اخیر رخ داده است که به زودی افتتاح چند واکسن با حضور رئیس جمهور خواهیم داشت.

ستاری با اشاره به حضور شرکت‌های دانش بنیان در عرصه ساخت واکسن انسانی عنوان کرد: در حوزه تولید واکسن آنفولانزا باید بگوییم تمام سعی ما این است که امسال به همت یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان که به تازگی وارد این حوزه شده است، به میزان قابل توجهی واکسن را تولید و روانه بازار کنیم.

ستاری هرگونه اطلاع‌رسانی در رابطه با تولید واکسن کرونا را مربوط به وزارت بهداشت دانست و گفت: 6 الی 7 مجموعه به صورت جدی در این حوزه فعالیت می‌کنند که نتایج حاصله از طرف مسئولان وزارت بهداشت اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با اشاره به حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید داروهای مؤثر با منشا گیاهی عنوان کرد: این داروها درمان قطعی ندارند اما در برخی از بیماران قابل استفاده است و نتایج مطلوبی نیز به همراه دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اعطای تسهیلات کرونایی به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور آسیب دیده از کرونا با همکاری نهادهایی مانند صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق توسعه ملی تصریح کرد: لازم به ذکر است در ایام شیوع کرونا شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه سلامت و آموزش آنلاین رشد چندین برابری را شاهد بودند اما برخی از شرکت‌های فعال در حوزه حمل و نقل و گردشگری نیز متحمل خسارت شدند که در این راستا تسهیلات لازم برای جبران خسارت به آن‌ها اعطا می‌شود.

ستاری در مجموع رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور را بسیار سریع و رو به بهبود دانست و بر لزوم همکاری مسئولان استانی برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد و گفت: این معاونت سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان را وظیفه خود دانسته و از فعالان حمایت مالی می‌کند.

فعالیت 5300 شرکت دانش‌بنیان

وی ضمن تاکید بر توسعه هر چه بیشتر زیرساخت‌های اقتصاد دانش‌بنیان در کشور افزود: امسال بیش از 5 هزار و 300 شرکت دانش‌بنیان داشتیم که میزان فروش سال گذشته آن‌ها 120 هزار میلیارد تومان بوده است.

حضور در بورس

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به حضور 41 شرکت در تابلوی بورس که میزان ارزش‌گذاری سهام آن‌ها 250 هزار میلیارد تومان است از حرکت شرکت‌های دانش‌بنیان به سمت بورس خبر داد.

روند افزایشی بازگشت نخبگان به کشور

وی در رابطه با بازگشت نخبگان نیز اعلام کرد: خوشبختانه آمار خروج از کشور رو به کاهش است و در سال‌های اخیر آمار قابل قبولی  است. همچنین بیشترین میزان خروج ما در رشته‌های مهندسی و علوم پایه است که در گذشته عدد قابل توجهی بوده است. اما خوشبختانه با اتفاقاتی که در حوزه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و مسائل دیگر به وجود آمده است آمار خروج از کشور کاهش یافته است.

ستاری با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته بیش از یک هزار و 800 نفر از نخبگان و فارغ‌التحصیلان از دانشگاه‌های سرتاسر جهان بازگشتند که بعد از کرونا آمار بازگشت نخبگان رو به افزایش بوده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه بیشتر این فراد در شرکت‌های موفق و دانش‌بنیان بکارگیری شدند، ادامه داد: یک سوم نخبگان نیز به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه مشغول به فعالیت هستند.

940

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانسورنا ستاریمعاون علمی و فناوری رئیس جمهورسفر به زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4475


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»