کد خبر: 4476
1399/07/08 - 19:25


معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر لزوم توجه به مفهوم توسعه در شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح کرد:

پارک فناوری زنجان نباید درگیر زمین باشد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در زنجان گفت: در زمینه بهبود فضای کسب و کار، تسهیل‌گری از وظایف سیستم دولتی است. پارک فناوری استان قبل از اینکه یک اتفاق سخت‌افزاری باشد، یک اتفاق فرهنگی و اقتصادی است. استان نباید در این زمینه مشکل زمین، و سایر زیرساخت‌ها را داشته باشد. مسئولان استان باید بر اساس مزیت‌های استان نظیر گیاهان دارویی، صنایع دستی و غیره برنامه‌ریزی مربوطه برای ایجاد زیرساخت جهت رسیدن به توسعه را فراهم کنند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در زنجان گفت: در زمینه بهبود فضای کسب و کار، تسهیل‌گری از وظایف سیستم دولتی است. پارک فناوری استان قبل از اینکه یک اتفاق سخت‌افزاری باشد، یک اتفاق فرهنگی و اقتصادی است. استان نباید در این زمینه مشکل زمین، و سایر زیرساخت‌ها را داشته باشد. مسئولان استان باید بر اساس مزیت‌های استان نظیر گیاهان دارویی، صنایع دستی و غیره برنامه‌ریزی مربوطه برای ایجاد زیرساخت جهت رسیدن به توسعه را فراهم کنند.

سورنا ستاری، امروز  در ششمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان در سال 99 توجه به مفهوم توسعه در اقتصاد دانش‌بنیان را از جمله تاکیدات مسئولان در رشد شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام کرد و توسعه را امری درون‌زا دانست و از مسئولان استانی خواست تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانشگاهی و پتاسیل‌های فرهنگی به مفهوم توسعه و رشد دست یابند.

ستاری با تاکید بر اینکه سیر تحولی استان زنجان در این حوزه بسیار ملموس است، به حمایت های استاندار زنجان از این شرکتها اشاره کرد و گفت: زیست بوم فناوری و نوآوری در این استان در حال پیاده سازی و تعداد شرکتهای دانش بنیان و نوآور در حال رشد است.

وی وضعیت پارک علم و فناوری را از نقاط ضعف استان بیان کرد و افزود: در خصوص ساماندهی به این وضعیت و تسهیل واگذاری زمین به شرکتهای دانش بنیان با همکاری استان تصمیمات خوبی گرفته خواهد شد.

ستاری بر لزوم بهبود فضای کسب و کار، تسهیل‌گری را از وظایف سیستم دولتی دانست و گفت: پارک فناوری استان قبل از اینکه یک اتفاق سخت‌افزاری باشد، یک اتفاق فرهنگی و اقتصادی است. استان نباید در این زمینه مشکل زمین، و سایر زیرساخت‌ها را داشته باشد. مسئولان استان باید بر اساس مزیت‌های استان نظیر گیاهان دارویی، صنایع دستی و غیره برنامه‌ریزی مربوطه برای ایجاد زیرساخت جهت رسیدن به توسعه را فراهم کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ابراز کرد: محیط استان زنجان با وجود دانشگاه‌های بزرگ و فعال آمادگی کامل را برای توسعه فعالیت در حوزه های فناوری و نوآوری و استفاده از استارتاپ‌ها را دارد و در این خصوص به جد تلاش می شود.

ستاری با بیان این‌که بازار فناوری میدان نقش‌آفرینی کسب و کارهای دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها است، افزود: بازیگران سنتی در رویارویی با ایده‌های خلاقانه و نوآورانه فرصتی برای پیروزی ندارند مگر آن که رویکرد خود را به سرمایه گذاری بر روی این ایده ها تغییر دهند.

وی بر لزوم توجه جدی به ارزش افزوده در فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد و با اشاره به گردش مالی شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد: ارزش شرکت‌های دانش‌بنیان به دانشی است که تولید می‌کنند. این دانش زمانی که روی یک ماده اولیه قرار می‌گیرد ارزش افزوده بالایی ایجاد می‌کند. مواردی که برای جوانان تحصیلکرده و خصوصا در بحث اشتغالزایی آنها مهم است. این نگاه در استان زنجان نیز شکل گرفته است و قطعا اتفاقات خوبی را رقم می‌زند.

ستاری با بیان اینکه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه پژوهش قطعا نتایج مثبتی را به همراه دارد، نوآوری را عامل پیشرفت شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام کرد.

وی دانشگاه‌ها را پایه حرکت اقتصاد دانش‌بنیان دانست و گفت: دانشگاه‌ها باید درآمد خود را از محل فروش خدمات، پژوهش و فناوری تامین کنند و دانشگاه‌های نسل 3 و 4 دانشگاه‌هایی نیستند که دیواری به دور خود کشیده که فقط دانشجو در آن تحصیل می‌کند و هیچ ارتباط و تعاملی با محیط پیرامون خود ندارند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار داشت: دانشگاه‌های استان زنجان به سمت دانشگاه‌های نسل 3 و 4 حرکت می‌کنند و فرهنگ لازم برای اقتصاد دانش‌بنیان در این استان شکل گرفته است.

941

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانسورنا ستاریستاد اقتصاد مقاومتی زنجانپارک علم و فناوری
sedayezanjannews.ir/nx4476


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»