کد خبر: 5202
1399/11/12 - 12:33


به بهانه ستایش از سرباز وظیفه‌شناس «عابد اکبری»

رسم هستی در روزگار پرهیاهو

اسدالله درویش‌امیری

پایگاه خبری صدای زنجان


بی‌تردید زمینه خطا و اشتباه کوچک و بزرگ قابل بخشش و غیر قابل بخشش برای همه انسان‌ها وجود دارد و اساسا انسان جایزالخطاست. نکته قابل توجه و مهم با نگاه انسانی و اسلامی آن است که وقتی خطایی مرتکب شدیم با شهامت و صداقت اشتباه خود را بپذیریم و درصدد جبران برآییم.

بارها شاهد بودیم جامعه ایرانی عذرخواهی از خطا را به سرعت می‌پذیرد و می‌بخشد.

هر کسی در هر موقعیت و جایگاهی که باشد و نسبت به اشتباه و خطای خود اظهار ندامت و عذرخواهی کند همیشه مورد استقبال افکار عمومی  قرار می‌گیرد به خصوص اگر این عذرخواهی از سر صداقت باشد نه با نیت فریب مردم.

اصولا مردم ایران از تکبر و خودخواهی بیزارند و از متکبران و خودخواهان متنفر و گریزانند.

از این رو اگر خطاکاری، صادقانه اعتراف به خطا و اشتباه خود کند و از مردمی که مورد ظلم، ستم و اجحاف و بی‌مهری قرار گرفته‌اند پوزش بخواهد و عذرخواهی کند، عموما مورد استقبال قرار می‌گیرد. در همین جامعه بارها شاهد گذشت، عفو و بخشش در احکام قصاص بوده‌ایم.

در چند روز گذشته ملت شریف و صبور ایران شاهد سیلی زدن یکی از نمایندگان مجلس به صورت فرزندی معصوم و سرباز وطن که به وظیفه قانونی خود عمل کرده است، بودند.

ای کاش جناب نماینده همانند سرداران بزرگ شهیدان محمد بروجردی، قاسم سلیمانی، مهدی باکری و خرازی در اجرای وظیفه قانونی سربازان خود عمل می‌کرد و اندکی صبورانه و در جهت ایفای نقش قانونی به‌جای سیلی به سرباز او را مورد تشویق و تکریم قرار می‌داد تا مردم لذت اجرای قانون را از سوی یک نماینده به چشم ببینند.

متاسفانه آقای نماینده در ابتدای ماجرا بجای پذیرش اشتباه و خطای خود دست به انکار زد و بعد نیز به توجیه رفتار غلط و خارج از آداب خود پرداخت که این رفتار به شدت افکار عمومی را جریحه‌دار و عصبانی کرد. شاید این اتفاق از منظر متولیان اداره امور اتفاقی ساده و گذرا باشد که اگر چنین باشد سخت در اشتباه‌اند.

 این حادثه چند نکته قابل توجه داشت؛

۱- حمایت قاطعانه حاضران در صحنه از سرباز و مقابله با نماینده مجلس.

۲- حمایت و پشتیبانی گسترده افکار عمومی در فضای مجازی از رفتار و اقدام عابد اکبری(سرباز)

۳- بدبینی غیر قابل انکار جامعه و مردم از رفتار دون‌ شان و عملکرد نماینده مجلس

۴- درک صحیح و دقیق سرباز وظیفه که در اولین اظهار‌نظر پس از حادثه با شجاعت و صلابت می‌گوید

من با خدای خودم عهد پیمان بستم که در این دو سال خدمت سربازی کاملا به وظیفه قانونی خود عمل کنم.

و ادامه می‌دهد؛ من یک جوان 22 ساله هستم که باید 2 سال از بهترین سال‌های عمرخود را در خدمت مقدس سربازی بگذرانم و تا زمانی‌که حق و قانون با من باشد در اجرای قانون ابایی ندارم و حافظ قانون خواهم بود.

۵- درسی که سرباز ایرانی به نماینده مجلس داد ای کاش ایشان (نماینده مجلس) هم همانند سرباز در مقابل قانون و اجرای قانون احساس وظیفه کند و خود را در این چهار سال دوره نمایندگی در مجلس مدافع منافع یک ملت و حافظ منافع ملی باشد.

البته تا زمانی‌که ما عیب خود را حسن می‌دانیم برای همیشه معیوب خواهیم ماند و اگر ظالمی می‌دانست ظالم است، عادل می‌گشت و متاسفانه ظاهرا تکبر و خودخواهی خود را مرداب خوشبختی خود می‌بینیم.

افکار عمومی انتظار دارد مقامات نیروی انتظامی با کمال افتخار از سرباز تحت امر خود حمایت و پشتیبانی نماید و او را مورد تفقد و تشویق قراردهد.

درود بر شرف و انسانیت سرباز وظیفه‌شناس و قانون‌مدار


انتهای پیام/ 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

sedayezanjannews.ir/nx5202


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»