کد خبر: 9622
1402/02/12 - 15:48


جناب آقای طاهری، آیا همچنان ساده زیستید؟

وحیدخاتمی

پایگاه خبری صدای زنجان

نماینده محترم جناب آقای طاهری

آیا تغلب روزگار و تقلب دوران موجبات نسیان را فراهم کرده است ؟

جناب آقای مصطفی طاهری در انتخابات ۲ اسفند ۹۸ که به عنوان یک چهره نوظهور در انتخابات مجلس زنجان ظهور نمودید. بزرگترین ادخار فخر و مباهات تان ساده زیستی بود .

در اولین مناظره انتخاباتی در دانشگاه آزاد کل دارایی و مایملک تان را بر حیازت یک خانه در محله سعدی شمالی زنجان و یک خودرو سمند اظهار و اشعار نمودید .

با فراستی زیرکانه در بیان این مطلب ذهنیت جامعه را نسبت به خودتان یک شخصیت ساده زیست تکوین نمودید.

مقوله ساده زیستی  از قدیم الایام در نهانخانه جامعه ما از آموزه های دینی و سنتی گرفته تا به امروز در میان بخشی از جامعه که اتفاقاً جزء رای دهندگان حضرتعالی هم می باشد، فضیلت محسوب می شود.

هر چند در فرهنگ  سیاسی روز نظریاتی به تفاریق در این باب ارائه می شود و البته زمزمه خروج مقوله ساده زیستی از دایره ملکات فاضله در عرصه سیاست به کررات شنیده می شود .

ولی اگر خاطر مبارک تان باشد، حضرتعالی علاوه بر مناظره ها و تبلیغات انتخاباتی در بدایت حضورتان در مجلس نیز داشتن یک خودرو سمند را که تعلق به طبقه متوسط، جامعه را داشته، محملی برای نشان دادن ساده زیستی خویش قرار داده بودید .

شاید هم خواسته یا ناخواسته تعریضی بر سایر رقبا و سایر نمایندگان ادوار می نمودید که  سرمایه و خودرو شان فزونتر از شما بود.

تصاویر متعدد از ستادهای انتخاباتی با آن جوانان انقلابی و پرشور که در حال اطعام مأکولات مألوف و مرسوم تان سیب زمینی بود منتشر می نمودید و پیامی که صادر می شد این بود که در ستادهای ما چیزی جز این نیست .

همه اینها مشتی بود از خروارها، تبلیغاتی که صفت ساده زیستی را برای خودتان در اذهان عمومی، موصوف نمودید. صد البته هوشمندانه هم توانستید اذهان و قلوب بسیاری را مسخر خود نمائید. مخاطبانتان نیز مسرور از این امر  شدند که نماینده شان حامی طبقات ضعیف و محروم جامعه است . آنها نیز امید و رجاء،  واسع و واثق پیدا نمودند، که شما در راستای حفظ منافع طبقات محروم جامعه اقدامات شایانی را به انجام خواهد رسانید!

جناب طاهری ! سلمنا ! ساده زیستی تان برای همه ما امر مبارک و مغتنمی بود.

امیدوارم که امروز که سه سال از دوران نمایندگی تان سپری شده، مجددأ بتوانید بر داشتن صرفاً، یک خانه و یک خودروی سمند فخر نمائید.

مطمئننا این تفاخر که رییس کمیسیون صنعت و معدن مجلس باشید و  همان خانه و سمند تنها دارایی تان باشد، هم برای خودتان و هم برای انتخاب کنندگان تان به عنوان وکیل الرعایای انقلابی قابل تمجید و ستایش است.

ولی جنس افتخار اقای طاهری دانشگاهی که اکثریت هم صنفی هایش نیز آن سنخ خودروها را استفاده می نمودند، با افتخار امروزتان به ساده زیستی  ( در صورت حفظ و صیانت از پاک دستی ) به مراتب متفاوت است.

چون در آن برهه ای که بر اقل دارایی تان فخر می نمودید مسئولیت آنچنانی به غیر از کار دانشگاهی نداشتید . همان خانه و خودرو، شما را در طبقه متوسط جامعه قرار می داد .

مهم این است که امروز نیز همان ساده زیستی را بتوانید مدعی شوید .

شهره و آوازه تان در این استان با روی کار آمدن دولت آقای رئیسی سر به فلک نهاد .

هماهنگی و همسویی با دولت آقای رئیسی و شخص ایشان، شما را از معلمی به تصمیم گیر اصلی استان اعتلاء بخشید. حتی قدرت تان از یک نماینده مجلس فراتر رفته و شما را بدل به فعال ما یشاء نمود، یعنی هر آنچه بخواهید می کنید . هر آن کس را هم که مقربتان باشد بر صدر می نشانید.

علاوه بر اینکه بر دولت در استان زنجان مستولی گشتید در مجلس شورای اسلامی یازدهم نیز ریاست یکی از اقتصادی ترین کمیسیون ها را بر عهده گرفتید تا حامیان و داعیانتان را مشعوف نموده و فخر دیگر نیز برایتان  به ارمغان آورد که حالا دیگر جنسش نسبت به فخرهای قبل نمایندگی تان تمایز و تفاوت فاحشی داشت و حتی برایتان بدل به تبختر هم شده است.

حالا هم اگر از وجه پر طمطراق و پر طنطنه ریاست بر کمیسیون صنعت و معدن بر خودتان فارغ شدید، مقداری هم به سیاست عملی و کاربست شعارها و تأثیر و تأثر تان در این کمیسیون بپردازیم.

یکی از چندین و‌ چند گرفتاری و مشکلات مبتلابه اقتصاد ایران شرایط بغرنج و غیر عادلانه و حتی غیر اخلاقی بازار خودرو است.

که تناسب تامی با کمیسیون تحت زعامت حضرتعالی دارد .شایان ذکر است تناسبی هم با خودروی سمند و آن ساده زیستی مورد اشاره تان دارد که ذهن مردم و رای دهندگانتان را به ناکجاآباد سوق می دهد.

البته امیدوارم آن خودرو سمندتان را نیز حفظ نموده باشید که راقم متجاسر، این سطور را شرمنده خودتان بفرمایید .

مجدداً جناب طاهری را به مناظره انتخاباتی تان در دانشگاه یادآوری می دهم که در پاسخ به سوالات مجری که در باب مقولات روز سیاسی از شما استفسار می نمود.

با زیرکی و فراست در پاسخ به تمامی آن مقولات روز فرمودید که نظرتان همان نظر مقام معظم رهبری است. حتی نظر مقام رهبری را هم در آن باب نفرموید و یا شاید هم نمی دانستید.

ولی با آن پاسخ کوتاه و زیرکانه خودتان را ولایتمدار، به منصه ظهور رساندید و بخش بزرگی از یک جریان سیاسی را معطوف به خود نمودید .

به این امر بپردازیم که آیا ولایتمداری تان فقط در اظهار لسانی بوده است و یا در عمل تان نیز مشهود بوده است .

رهبری در همان بدایت کار مجلس توصیه به امتناع و پرهیز نمایندگان بر عزل و نصب ها نمود و یا همین اواخر، در اوایل سال جاری در دیدار با مسئولان تاکید بر کنترل تورم نمود.

درست چند روز بعد از آن، شورای رقابت با توجیه نزدیک‌ شدن قیمت‌ها به بازار، قیمت انواع خودرو را ۳۰ تا ۷۰درصد افزایش داد.

حالا نقش نمایندگان مجلس و خاصه کمیسیون متبوع در این امر که حتی می توانست به استیضاح وزیر بینجامد، چه شد؟!!!

چند نمونه از ابهاماتی که بر اذهان متبادر می شود و موجبات ناامیدی رای دهندگان تان را فراهم می کند را اشاره مجمل نمائیم( هر چند بنده متجاسر و غیر خودی، به حضرتعالی رای نداده ام)؛

مگر بنا نبود مجلس ولایت مدار که جنابتان تعلق سببی به آن جریان دارید ولایتمدار باشد. نتیجه اقدام تان در کنترل تورم و یا عدم دخالتی که رهبری موکدأ به شما تاکید نموده بودند، چه شد؟!

نمایندگان انقلابی قبل از راهیابی به مجلس انتقادها و ایراداتی را بر اسلاف خود وارد می نمودند و بر ناتوانی آنها بر مدیریت بازار خودرو انگشت تاکید می نهادند !

اینک که در آخرین سال مجلس هستیم در جهت رفع ان نقیصه ها چه اقداماتی نموده اند؟

امروز که خودروی داخلی، مثل پژو ۲۰۷ بیشتر از یک میلیارد تومان شده و بسیاری از هم رده های آن در همان محدوده قیمتی می باشند!

همانطور که می دانیم، ارتقاء جایگاه شغلی به نمایندگی مجلس و جمع رجال، بعضا اقتصائاتی را خواسته یا ناخواسته بدنبال دارد که ناشی از جلوس نمودن بر صندلی های سبز مجلس شورای اسلامی است که شاید هم یکی از آن اقتضائات داشتن خودرو شاسی بلند و یا خودروئی با استانداردهای روز است  که مسیر  حوزه انتخابیه به تهران را سهل الوصول نماید ! آیا این اقتصائات مورد اشاره ، در جنابتان متبلورشده است و یا آن خودروی سمندتان را که با آن بعد از پیروزی در انتخابات به تهران رفتید و سوگند نامه مجلس را قرائت نمودید، و در مصاحبه با خبرنگار ۲۰۳۰، مجددا بر داشتن ان مباهات نمودید، به قوت خویش باقی مانده است ؟

در پایان معذورم از این تجاسری که بر محضرتان نمودم هر چند همگی مان می دانیم داشتن خودروهای لوکس حق همه مردم و حتی مسئولین مان می باشد ولی آنچه ذهن و جان آدمی را دچار رنجش می نماید عدم نسیان و فراموشی آن مدعیات شاذ ، جالب و البته غیر واقعی با وضعیت پرتلاطم بازار خودرو امروز ماست که در کنار سایر ارکان ناقصه اقتصاد  ( اقتصاد تحت مدیریت بچه های دانشگاه امام صادق که حضرتعالی در رأی اعتماد به همه شان سنگ تمام گذاشتید) موجبات غبن فاحش اکثریت مردم خاصه  طبقه و جامعه هدف تان، که به شما رای داده بودند، گردیده است.

از طرفی دیگر سود میلیاردی در ثبت نام  خودرو برای عده ای به مساعدت شانس و به عده ای صاحب سرمایه و ارتباط، بخاطر قیمت های ناموزون و نامتناسب با بازار( بدلیل عدم تولید و عرضه متناسب با بازار تقاضا )مصداق کامل بی عدالتی است همان عدالتی که شعار اصلی و جریانی تان بوده است.

آسیب های و مضار تورم افسار گسیخته بر سایر ارکان جامعه، همچون کرونا سرایت می نماید و تبعات کوتاه و بلند مدت را در جامعه  دارد.

ای کاش حضرتعالی هم قبل از نمایندگی تان خودروی خارجی داشتید و تفاوت بین یک خودروی خارجی را با داخلی هم از لحاظ قیمتی و هم از لحاظ کیفی، به رأی العین مشاهده می نمودید تا حداقل اینگونه در برابر سازنده های داخلی با این کیفیت پایین تولید و وضعیت عرضه ناعادلانه خودرو، منفعل عمل نمی نمودید.

البته اگر در آن زمان شما و همکارانتان، ماشین شاسی بلند با استانداردهای روز دنیا داشتید علاوه بر اینکه برای مردم هم، آن استانداردها را از وزارت صنعت مطالبه می نمودید. حسن دیگرش هم این بود که شاید امروز این حرف و حدیث ها از دنا گرفته تا شاسی بلند را نمی شنیدیم( انشالله که کذب است).

در آخر نظرتان را به مناظره اخیر دکتر موسی غنی نژاد با دکتر درخشان( حامی و  تئوریسین اقتصادی دولت رییسی) در باب اقتصاد اسلامی معطوف می دارم  که دکتر رخشان در زمانی که در مناظره از تبیین اقتصاد اسلامی عاجز ماندند مکررأ، حوالت به امام می دادند و غنی نژاد نیز در پاسخ یک جمله گفت که : «لطفا از جانب خودتان حرف بزنید نه از جانب حضرت امام و یا رهبری»

شمولیت این جمله غنی نژاد برای بسیاری از نمایندگان و دولتمردان که هیچ علم و برنامه ای ندارند، صادق است.

برای جناب طاهری و همکارانش در دولت و مجلس آرزوی مزید توفیقات و سلامتی مسألت می نمائیم.

 

انتهای پیام/

 

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجان
sedayezanjannews.ir/nx9622


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»