پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ بازهم سایپا محصولی با تضاد نام و
عملکرد تولید کرد.
ایرانیها شاهین را پرنده تیز پرواز میشناسند
اما آیا خودرو شاهین هم تیزرو هست؟
برای انتخاب نام محصول ایرانی به ویژه
خودرو ماهها جلسات و شوراهای مختلفی
برگزار میشود، سایپا یکی از شرکتهای خودروسازی از این مسئله مستثنا نیست.
با دستور مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا
موضوع در کمیته نامگذاری محصولات سایپا مطرح و مصوب می شود بطوری که رویه گذشته تغییر
کرده و نسبت به ساماندهی و ساختارمند کردن نامگذاری مدلهای مختلف از یک محصول
اقدام شود.
به گفته «تابعجماعت»، گروه خودروسازی
سایپا، در قالب یک سازوکار مشخص و روندهای معمول در نامگذاری، نسبت به تغییر نماد
محصولات خود اقدام کرده است تا مشتریان و رسانهها در شناسائی مدلهای جدید از
محصولات این گروه خودروسازی دچار ابهام نباشند.
وقتی برای تغییر نام تلاش و زمان زیاد
صرف میشود چرا برای کیفیت محصول قدمی برداشته نمی شود؟
گروه خودروسازی سایپا در سال ۱۳۹۷ اولین
خودرو ملی خود را که روی اولین پلتفرم ملی ساخته بود، با نام رهام معرفی کرد.
این خودرو از اواخر سال ۹۸ شاهین نام گرفت. اولین
سری خودرو مدل شاهین در سال ۱۴۰۰ به بازار ارائه شد.
در سری سال ۱۴۰۱ خودرو شاهین به مشتریان
تحویل داده شد، غافل از اینکه صاحبان خودرو تا تمام نشدن ضمانت پس از فروش به نمایندگیها
با مشکل نامعلومی مراجعه خواهند کرد.
خودرو شاهین سری ۱۴۰۱ بصورت اتفاقی در
وسط خیابان خاموش و برای کشف نوع بیماری در بیمارستان نمایندگی بستری میشوند.
به گفته کارشناسان خودرو بدلیل ناشناس
بودن مشکل، موتور کمتر از یکسال کار کرده شاهین یا باید تعویض یا باید به مدت یک
ماه جهت کشف و تعمیر در نمایندگی بماند.
مردم شریف و نجیب ایران به چندین نام
در یک مدل خودرو، یا تحویل دیر هنگام، ضرر اقتصادی و نبود استاندارد در محصول سایپا
دلخوش و راضی هستند، اما آیا نباید شرکت و نمایندگی های سایپا جرعه شرافت ایرانی
داشته باشند و محصولی ارائه دهند که حداقل بخاطر تعهدات خود بیشتر از یک سال کار
کند و شاهینی که دست مشتری می رسد زود پرواز نکند؟
این قصه ادامه دارد...