کد خبر: 10091
1402/05/16 - 16:34


یادداشت میهمان/ به بهانه روز خبرنگار؛

آقایان مسئول، خبرنگاران بازنشسته، حال و روز خوشی ندارند!

عبدالله الماسی، کارشناس رسانه و سینما

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ روز جمعه ،سیزدهم مرداد برای تهیه بخشی از ملزومات زندگی  به جمعه بازار رفتم و متاسفانه شاهد صحنه‌ای بودم که بی اختیار بغض  کرده و آرزو کردم ای کاش هیچگاه شاهد این صحنه نبودم.

بانوی دست به قلم و نویسنده ای که دارای چندین کتاب وآثار  مکتوب متعدد  است و در یکی از معتبر ترین روزنامه‌های کشور و نشریات استانی در سالهای نه چندان دور  ، قلم می‌زد  و بازنشسته یکی از سازمانهای دولتی است ، بساط فروش لباسهای دست دوم و کار کرده را پهن کرده بود و برای تامین کسری های زندگی اش دستفروشی می‌کرد.

اینکه هر فردی برای امرار معاش باید کار کند،  ولو این کار  به عنوان کار دوم  باشد ، فی نفسه ،  قابل احترام است  ، اما این موضوع حکایت از بی تفاوتی یا حداقل  بی اطلاعی مسئولین و متولیان امر از حال و روز قشر فرهیخته  بازنشستگان دارد.

مورد دیگر ، حال و روز یکی از با سابقه ترین مدیران بازنشسته خبری استان  است که متاسفانه مدتهاست بیمار شده و بسیاری از مسئولین  و حتی اصحاب رسانه،  بی اطلاع از مریضی ایشان و کم و کیف زندگی‌اش هستند .

جناب آقای افشارچی، جنابعالی فردی فرهیخته با سابقه خانوادگی فرهنگی هستید و این موضوع بی شک انتظارات بازنشستگان ، بخصوص بازنشستگان جامعه فرهنگی وهنری را از شما بیشتر  میکند.

شما عالی‌ترین مقام دولت در استان  هستید .لطفآ به دولتی های ما فوق،  شرایط بازنشستگان (بخصوص بازنشستگان کشوری) را منعکس نمایید.

 نمایندگان محترم مردم استان در مجلس شورای اسلامی،شما که برای نشان دادن همسویی با  دولت  با استرداد  قانون همسان‌سازی حقوق باز نشستگان به دولت  که مصوبه مجلس در قانون برنامه ششم را هم داشت  ،  موافقت کردید  تا  پس از رفع ایراداتی که به نظرشان می‌رسید دوباره جهت تصویب مطابق قانون برنامه ششم به مجلس برگردانند ، چرا پس از گذشت دو سال پیگیر حق و حقوق قانونی بازنشستگان نیستید؟

 چرا این قانون  در برنامه پیشنهادی  هفتم کشور توسط دولت به صراحت برنامه ششم دیده نشده و دولتی که ادعای عدالت گستری  دارد ، از اجرای این قانون طفره می‌رود.

آقایان مسئول ، حتماً در اطراف و نزدیکانتان ، بازنشستگانی را میشناسید که صورتشان را با سیلی سرخ نگه داشته اند.  اگر نمی توانید یا نمی‌خواهید باری از دوششان بردارید ، لااقل کاری کنید قوانینی که پیشتر در حمایت از ایشان مصوب شده ، در بایگانی دولتمردان خاک نخورد.

(عدالت) لفاظی نیست. عدالت،  اجرای قوانین با حفظ حرمت انسانهاست.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانعبدالله الماسیروز خبرنگارمعیشت
sedayezanjannews.ir/nx10091


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»