کد خبر: 5197
1399/11/11 - 15:13


آزمون بزرگ

سمیه میناخانی

پایگاه خبری صدای زنجان
هفته پیش ماجرای سیلی به سربازی که جلوی ورود نماینده مجلس به مسیر ویژه اتوبوس را گرفته بود خبرساز شد. هرچند نه آن نماینده زنجانی بود و نه سرباز، ولی این ماجرا، آزمون بزرگی برای نمایندگان زنجان ‌است.

نماینده حاشیه‌ساز اعلام کرد که در این ماجرا مرتکب تخلفی نشده، وی در ابتدا مدعی شد که از ماشین خود حتی پیاده نشده، چه رسد به اینکه سیلی هم زده باشد، بعدتر که فضای مجازی به شفافیت این ماجرا کمک کرد و فیلم‌های مختلفی (البته با کیفیت پایین) از لحظه درگیری این نماینده با سرباز منتشر شد، وی ادعای دیگری مطرح کرد که وی سیلی نزده بلکه فقط سرباز را به خاطر توهینی که کرده هل داده، سرباز هم با باتوم به شکم وی زده است. بعدتر البته فیلم‌های واضح‌تری هم منتشر شد که ادعای سرباز را تایید می‌کرد و نماینده این بار فیلم عذرخواهی خود را منتشر کرد که البته در فیلمش همچنان با لحنی طلبکارانه ادعا کرد "این اتفاق ممکن است برای هر فردی رخ بدهد که اگر توهینی بشنود، عصبانی شود. زیرا همه ما انسان‌ها ممکن است در مقابل توهین دچار خطا شویم. با این وجود، اینجانب باید بیشتر به خود مسلط می‌بودم و در همان حد عصبانیت نیز کارم اشتباه بود."

حال آزمون بزرگ نمایندگان زنجان در این ماجرا چیست؟ پرونده این اتفاق برای رسیدگی به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ارسال شده که از قضا 2 نفر از 7 عضو این هیئت، عضو هیئت نمایندگان استان هستند؛ مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس و حسن شجاعی نماینده ابهر، خرمدره و سلطانیه.

هرچند تاکنون مصطفی طاهری، نظری در این خصوص اعلام نکرده ولی خبرگزاری تسنیم به نشست خبری روز سه‌شنبه حجت‌الاسلام حسن شجاعی در ابهر اشاره کرده و گفته که وی به عنوان نایب رئیس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در مرحله استماع توضیحات طرفین و ارزیابی ادله هر دو طرف بوده و فعلا نمی‌تواند نظر قطعی اعلام کند.

به گفته وی از طرفین درخواست شده ادله و مستندات خود را ارائه دهند از سویی دیگر از پلیس نیز درخواست شده تا توضیحات خود را به شکل جزئی همراه با ادله و مستندات خود در اختیار هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان قرار دهد.

شجاعی در بخشی از سخنان خود در این خصوص به ادعای نماینده مورد بحث نیز اشاره کرده که اذعان دارد سیلی به صورت سرباز نزده و فقط وی را هل داده است!

شجاعی به عذرخواهی نماینده هم اشاره کرده که البته اگرسیلی نزده بود، دلیلی برای این کار نداشت!

تناقض‌گویی‌های نماینده هم در حضور مردم و هم هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان چیزی نیست که نیاز به توضیح داشته باشد، وی در بخشی از بیانیه خود هم آورده است که: افسر ناشناس ناگهان وسط خیابان می‌ایستد و شروع به فریاد زدن می‌کند و علیه مجلس و نمایندگان داد می‌زند و توهین می‌کند و تماشاگران این صحنه را علیه بنده تحریک‌ می‌کند و سپس با گوشی موبایل خود از صحنه تشنجی که ایجاد کرده فیلم‌برداری می‌کند و برخی از افراد حاضر در صحنه که تحت تاثیر جنجال ایجادشده علیه بنده قرار گرفته‌اند به سمت ماشین آمده و مشت و لگد می‌زنند و شیشه عقب ماشین روی سر من خرد می‌شود!

تصویری که این نماینده ترسیم می‌کند آدم را یاد فیلم‌های شورشی می‌اندازد که مردم یک عنصر نامطلوب را گیر می‌اندازند و او راه فراری ندارد! چرا مردم باید علیه یک نماینده تحریک شوند؟ مگر او نماینده همین مردم نیست؟! چرا مردم تحت تاثیر جوسازی علیه وی قرار گرفته و شیشه خودروی خادم ملت را روی سرش خرد می‌کنند؟!

هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان که دو عضو زنجانی دارد، باید در مورد این اتفاق اعلام نظر کند و امیدواریم نمایندگان استان در این هیئت، بر اساس اسناد و مدارک، طوری قضاوت کنند که پیش وجدان خود، خیالشان راحت باشد، چرا که هنوز تکدر خاطرمان از نمایندگان سابق زنجان و طارم(فریدون احمدی) و ابهر و خرمدره و سلطانیه( محمد عزیزی) بابت اخلال در بازار خودرو برطرف نشده است.


انتهای پیام/ 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

sedayezanjannews.ir/nx5197


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»