کد خبر: 9846
1402/04/07 - 9:33


کلید واژه ای به نام «اسرع وقت»

امید امین‌فر

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ نگاهی به مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ها نشان می دهد تمامی این مصوبات از یک عبارت تکرای و مشابه برخوردار می‌باشد. تمامی مصوبات سفر با عبارت «مقتضی است در اسرع وقت اقدام لازم معمول و نتیجه به معاون محترم اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد اعلام گردد» به پایان می‌رسد.

حالا آن‌چه که از کلید واژه "اسرع وقت " استنباط می شود نزد دولت و ملت معنای متفاوتی دارد. اسرع وقت، نزد دولت بیشتر انعکاسی از القای ضرورت سفر به مردم، اتخاذ تصمیمات اساسی و یا حل مشکلات استان‌ها بوده اما شاید نزد ملت انعکاسی از اقدامات بی ثمر، لحظه‌ای و دور از واقعیت باشد.

کافی است نگاهی به مصوبات سفر رئیس دولت سیزدهم که در آذرماه 1400 به استان زنجان انجام شد بیاندازیم. غالب وزرا و روسای سازمان‌ها در این مصوبات با امضای معاون اول رئیس جمهور مورد خطاب قرار گرفته و در انتهای مصوبه مکلف به اقدام در اسرع وقت شده‌اند. حالا پس از گذشت 18 ماه از سفر اول رئیس جمهور به استان زنجان دستاوردهای سفر نشانی از اقدام در اسرع وقت ندارد. اکثر قریب به اتفاق این مصوبات نیازمند تامین مالی می‌باشد و سئوال اصلی اینجاست که به غیر از اعتبارات مندرج در قوانین بودجه سنواتی مابقی اعتبارات اختصاص‌یافته در مصوبات سفر از کدام محل تامین می‌شود؟ رئیس دولت چه اختیاراتی در توزیع اعتبارات، خارج از ساز و کار بودجه ای کشور دارد؟

بدون آنکه به دنبال یافتن پاسخ به این سئوالات باشیم سئوال اساسی دیگر این است که پس از گذشت 18 ماه از سفر رئیس دولت سیزدهم به استان چند درصد از مصوبات در اسرع وقت به نتیجه رسیده است؟ آن‌هم وقتی که نه میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه است و نه مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری.

برای یافتن پاسخ این سئوال به رئیس جمهور که دسترسی نداریم جز در قاب تلویزیون، اما استاندار محترم زنجان که طبق رونوشت مصوبات، پیگیر اجرای اقدامات سریع هستند می‌توانند پاسخگوی نتیجه دستورات اقدام در اسرع وقت دولت در استان باشند.

برای نمونه :

آیا 425 واحد مسکونی برای خانوارهای نیازمند دارای زمین مسکونی و250 واحد مسکونی برای خانوارهای نیازمند فاقد زمین مسکونی، توسط کمیته امداد احداث شده است؟

آیا 183 میلیارد تومان برای تکمیل سدبلوبین تأمین شده است؟

آیا مجموعه فرهنگی و توانبخشی ایثارگران استان تکمیل شده است؟

آیا استادیوم 15 هزار نفری زنجان تکمیل شده است؟

آیا واگذاری زمین رایگان به 1250 نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی در سال 1400 انجام شده است؟

آیا مبلغ 800 میلیارد تومان برای تکمیل خط دوم راه آهن قزوین زنجان تأمین شده است؟

آیا استخر دانش آموزی زنجان، ابهر و قیدار و خوابگاه دانش‌آموزی اردوگاه امام خمینی(ره) تکمیل شده است؟

حتی فهرست کردن تمام مصوبات سفر با تمام جزئیات در اسرع وقت برای نگارش این یادداشت میسر نشد اما قطعا دولت مردمی و مقتدر در اسرع وقت تمامی این مصوبات را جامع و کامل انجام داده و ما بی‌صبرانه منتظر دومین سفر رئیس محترم دولت به استان هستیم.

راستی رئیس دولت یک دستور فوق سریع هم در مورد رفع مشکل ارزی شرکت سرجین بافت بهبهانی داده بود آیا کسی خبر دارد این مشکل حل شده یا خیر؟ قطعاً حل شده است چون دستور سریع، اقدام سریع هم به دنبال خواهد داشت.

توضیح  صدای زنجان: در صورت ارائه گزارش نتایج سفر ریاست محترم جمهور به استان از سوی دستگاههای دولتی، از جمله سر انجام مصوبات اشاره شده در این یادداشت، صدای زنجان آماده اطلاع رسانی و انتشار گزارشات تکمیلی است.

 

انتهای پیام/

 

 

 

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجان
sedayezanjannews.ir/nx9846


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»